• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403061307733
  • خبرنگار : 50214

سردرگمی والدین دانش‌آموزان برای سرویس مدارس در یزد

سردرگمی والدین دانش‌آموزان برای  سرویس مدارس در یزد

ایسنا/یزد در حالیکه کمتر از چند هفته به آغاز سال تحصیلی جدید باقی نمانده است، هم چنان از مسئولان متولی سرویس مدرسه در یزد حرف هایی چندگانه و تصمیم‌هایی ضد و نقیض دیده می‌شود و این مدیریت یک بام و دو هوا باعث سردرگمی مردم و نارضایتی مدارس، رانندگان و خانواده‌ها شده است.

با توجه به کمبود راننده، عدم تناسب بین بازار عرضه و تقاضا، مسئله کمیسیون و سرویس بندی، استهلاک بالای خودرو و در کمین بودن معضلات ترافیکی طبق تجربه‌های گذشته و ریشه داشتن در  شیوه‌های مدیریت سنتی و گرفتار در بروکراسی اداری، فضای پیش روی ساماندهی سرویس مدارس در شهر میراث جهانی یزد نیازمند نگاهی کارشناسی و اقدامی پرسرعت و اثربخش در فرصت باقی مانده است.

چندی پیش پس از معرفی سامانه سپند توسط شهرداری یزد به عنوان تنها سامانه سرویس مدرسه، مردم به مرور زمان شاهد از دسترس خارج شدن سامانه و عدم پاسخگویی موثر آن بودند به طوری که بارها دسترسی به این سامانه بسته و مجدد با مشکلات فنی متعدد مجدد بازگشایی شد.

در نهایت و با توجه به نارضایتی های به وجود آمده از فرآیند ثبت نام که انعکاس نظرات مردمی در این رابطه نشانگر این امر است، سامانه‌ای دیگر به نام اینوباس که تولید یزد و جوانان یک شرکت دانش بنیان بومی و یزدی هست نیز در کنار سامانه سپند مجوز فعالیت گرفت و توسط رئیس سازمان حمل و نقل شهری شهرداری این خبر در رسانه‌ها منتشر شد.

پس از چند هفته که سپند به تنهایی مشغول بود، اینوباس نیز در کنار آن آغاز به کار کرد و قدری شاهد کاهش این التهابات سرویس مدارس بودیم که مجدد در دو روز اخیر از سوی روابط عمومی شهرداری یزد خبری به نقل از شهردار مبنی بر این که تنها سامانه مورد تائید شهرداری سپند است، منتشر شد و ابهام و دوگانگی دیگری به این شرایط اضافه کرد و مردم را با تردید روبه رو کرد.

البته در فیلم منتشر شده توسط شهرداری نیز شهردار بیان می کنند؛ در کنار سپند هر سامانه دارای مجوز دیگری می‌تواند فعالیت کند اما این نکته در خبر اصلی منتشر نشده است و بی اعتمادی ایجاد شده را هیچ مجموعه‌ای پاسخگو نیست؛ حال تکلیف شرکت دانش بنیان بومی و مردم و سپند در این اخبار و اطلاع رسانی چیست و از آن مهم‌تر آیا این شیوه در پیش گرفته توسط شهرداری یزد با کارنامه گذشته نسبت به سرویس مدارس به نتیجه خواهد رسید یا خیر؟

شایسته است در اندک فرصتی که باقیست برای روشن شدن افکار عمومی و طبق مصوبات و اقدامات صورت گرفته همه ظرفیت ها و توانمندی‌های به وجود آمده دولتی و دانش بنیان در کنار هم برای حل این مسئله به کار گرفته شوند و به جای تصمیم های مدیریتی و اداری حرکت بر محور نگاه کارشناسی و ظرفیت های تخصصی باشد تا این آشفته بازار سرویس مدارس با تکیه بر دانش روز با نتیجه‌ای به نفع مردم و فراتر از اتاق های جلسات اداری سامان یابد.

به راستی که عمل طبق فرموده مقام معظم رهبری بهترین فصل‌الخطاب است و این که ایشان در دیدار با نخبگان علمی جوان مورخ ۲۸/۰۷/ ۱۳۹۵ می‌فرمایند؛ معیارها و میزان‌هایی برای کیفیت و اولویت تعیین کنید و بر اساس این ها نسبت به این شرکت‌های دانش بنیان عکس‌العمل نشان دهید. یکی از چیزهایی که شرکت‌های دانش بنیان را می‌تواند ترویج بکند، ترویج محصولات این‌هاست.

سردرگمی والدین دانش‌آموزان برای  سرویس مدارس در یزد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha