• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403061307684
  • خبرنگار : 30058

رئیس جهاد دانشگاهی استان مطرح کرد

نانوفناوری می‌تواند رتبه صنعتی اردبیل را بالا ببرد

نانوفناوری می‌تواند رتبه صنعتی اردبیل را بالا ببرد

ایسنا/اردبیل رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: علی‌رغم فعالیت‌های علمی و پژوهشی انجام گرفته در حوزه نانو فناوری توسط مراکز آموزش عالی استان، متاسفانه آثار مفید این فعالیت‌ها در صنعت اردبیل دیده نمی‌شود.

حسام رسولی 13 شهریور در سومین جلسه کمیته اشتغال فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان دانشگاهی اداره کل صمت استان اردبیل، افزود: طرح‌های پژوهشی و مقالات علمی و تحقیقاتی ارزشمندی با موضوع نانوفناوری در استان داریم که رتبه جهانی دانشگاه‌ها و اساتید امر را بالا برده است اما این امر رنکینگ صنعتی ما را بالا نبرده است.

 وی خاطرنشان کرد: نانو فناوری بهترین ابزار برای بالا بردن ارزش افزوده محصولات تولیدی و صنعتی است و به یقین اگر مزایای آن برای متولیان واحدهای صنعتی استان تبیین شود از آن استقبال و استفاده می‌کنند.

رسولی به تشکیل میز تخصصی نانو فناوری استان توسط جهاد دانشگاهی استان اردبیل اشاره و اضافه کرد: تشکیل این میز بر اساس مصوبه اولین نشست هیأت اندیشه‌ورزی انقلاب فرهنگی در اردبیل و با هدف ترویج و توسعه نانوفناوری به این نهاد واگذار شد و اولین جلسه آن بعد از شناسایی و دعوت از افراد علمی صاحب‌نظر و خبره حوزه نانوفناوری برگزار شد.

وی با بیان اینکه وظیفه میز تخصصی نانوفناوری به تبع وظایف شورای انقلاب فرهنگی، سیاست‌گذاری و خط‌مشی‌گذاری است، خاطرنشان کرد: در قالب این میز افراد فعال در زمینه نانوفناوری شناسایی و سطح فعالیت‌های نانوفناوری و سرمایه و ظرفیت استان در این زمینه ارزیابی می‌گردد و با بررسی واحدهای تولیدی استان، پیشنهاد یا بسته سیاستی نانو فناوری به مسئولان ارائه می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از آمادگی جهاد دانشگاهی برای بازدید کارشناسان میز تخصص نانوفناوری و احصاء نیازهای نانوفناوری واحدهای صنعتی استان خبر داد و ادامه داد: توسعه نانوفناوری در بخش‌های صنعت، کشاورزی، درمان، داروسازی و... به ارتقای اقتصادی و صنعتی استان کمک شایانی می‌کند.

محمدصادق ذاکر حمیدی مشاور پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز گزارشی از مزایای استفاده از نانوفناوری در واحدهای تولیدی ارائه کرد و گفت: بهره‌گیری از نانو فناوری کیفیت محصول را افزایش می‌دهد و ارزش افزوده آن را بالا می‌برد.

وی با اشاره به حمایت‌های ستاد نانو فناوری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از صنایعی که از نانو استفاده می‌کنند، تصریح کرد: این معاونت سرمایه اولیه تکنولوژی را به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌دهد و بازپرداخت آن در مدت سه یا چهار سال انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha