• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403061307543
  • خبرنگار : 50455

مدیرکل کمیته امداد استان قم خبرداد:

پرداخت ۲ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در قم

پرداخت ۲ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در قم

ایسنا/قم مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم گفت: در ۵ ماهه ابتدایی امسال، یک‌هزار و ۹۹۸ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به میزان ۳۸۷ میلیارد و ۹۶۸ میلیون ریال در حوزه‌های مختلف توسط صندوق امداد ولایت، بانک مهر و رسالت پرداخت شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدطه مِهری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به عملکرد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در ۵ ماهه نخست امسال، گفت: در این مدت ۶۶۶ فقره تسهیلات حمایتی در قالب وام کارگشایی مددجویان و مشتریان عادی به مبلغ ۱۵۰ میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم ادامه داد: پرداخت ۱۱۷ فقره تسهیلات حوزه مسکن به میزان ۳۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال؛ ۷۴ فقره وام اشتغال خودکفایی به میزان ۲۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال و ۴۳ فقره تهسیلات فرهنگی به میزان ۹ میلیارد ریال از دیگر تسهیلات در این مدت بود.

وی، پرداخت ۹۷ فقره تسهیلات اربعین را از دیگر تسهیلات پرداخت شده برشمرد و عنوان کرد: در مجموع یک‌هزار و ۷۷۷ فقره تسهیلات به میزان ۳۳۸ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال تسهیلات توسط صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت پرداخت شد.

به گفته این مسئول، ۲۱۷ فقره تسهیلات گارگشایی بانک مهر به میزان ۴۸ میلیارد و ۸۷۸ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شد، همچنین ۴ فقره تسهیلات کارگشایی بانک رسالت هم به میزان ۴۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

وی با بیان اینکه اعتبار مصوب بودجه امسال برای تسهیلات حمایتی ۱۸۸ میلیارد ریال بود، گفت: از این میزان در ۵ ماهه نخست، ۸۲ درصد این منابع به صندوق امداد ولایت و بانک مهر ایران تخصیص پیدا کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم ادامه داد: اعتبار مصوب حوزه مسکن ۲۲۹ میلیارد و ۸۳۳ میلیون ریال بود که از این میزان ۲۹ درصد به صندوق امداد ولایت تخصیص پیدا کرده است.

وی، اعتبار مصوب بخش فرهنگی را ۳۶ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۳۶ درصد از این میزان به صندوق امداد ولایت تخصیص پیدا کرده است، همچنین در بخش اشتغال و خودکفایی ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و در بخش اربعین ۱۵ میلیارد ریال به صندوق امداد ولایت تخصیص پیدا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha