• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۶:۳۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403061307521
  • خبرنگار : 50599

تاکید وزیر دفاع بر تسریع در ساخت فرودگاه چابهار

تاکید وزیر دفاع بر تسریع در ساخت فرودگاه چابهار

ایسنا/سیستان و بلوچستان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر تسریع در ساخت فرودگاه چابهار تاکید کرد و گفت: روند سرمایه گذاری در سواحل مکران رو به رشد است.

امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده دوشنبه شب در جلسه شورای اداری و معتمدان در چابهار اظهار کرد: طرح‌های صنعتی وزارت دفاع در چابهار باید هرچه سریعتر تکمیل شوند، تا شاهد توسعه و آبادانی بهتر این مناطق راهبردی باشیم.

وی با تاکید بر استفاده از اقتصاد دریامحور در توسعه سواحل مکران، گفت: برای ساخت فرودگاه جدید در مکان فعلی فرودگاه کنارک برنامه ریزی لازم صورت گرفته و به همین منظور سه هزار هکتار زمین بصورت رایگان اختصاص پیدا کرد تا ترمینال مسافربری و سایر زیرساخت های جابجایی کالا و مسافر فراهم شود.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه نخستین سفر استانی خود را از استان سیستان و بلوچستان آغاز کرده‌ام، افزود: دولت برای حل مشکلات مردم این استان برنامه دارد و هر مسئولی در حوزه خودش ورود خواهد کرد و مطالب مطرح شده توسط مسئولان، امام جمعه و نماینده مردم چابهار براساس اولویت پیگیری می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: از طرح‌های صنعتی وزارت دفاع و ظرفیت های ترانزیتی و تجاری در سواحل مکران از جمله شهرک پتروشیمی مکران، بندرشهید بهشتی، پایانه‌های صادراتی محصولات شیمیایی، شرکت آب نیروی مکران و آب شیرین کن ۲ منظوره بازدید کردم و پیشرفت های خوبی دارند.

امیر سرتیپ نصیرزاده با اشاره به اینکه هر وزارتخانه ای وظیفه در انجام کارها و پیگیری مطالبات و مشکلات مردم دارد، گفت: سرمایه گذاری مناسبی در حوزه پتروشیمی و مواد غذایی در چابهار انجام شده و طرح‌های وزارت دفاع باید هرچه سریعتر تکمیل شوند تا به مرحله اشتغالزایی برای مردم این منطقه برسند.

وی گفت: سواحل مکران با ظرفیت های فراوان و جایگاه راهبردی نقش مهمی در توسعه تجارت و حل مشکلات مردم منطقه دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: شخص آقای رئیس جمهور به شدت علاقه‌مند هستند تا این طرح‌ها به سرانجام برسند و بخشی از این طرح‌ها تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: این منطقه به لحاظ اقتصادی و فرهنگی دارای اهمیت است و وظیفه داریم در راستای توسعه همه جانبه این منطقه گام برداریم.

وی با بیان اینکه بخش اقتصاد، سرمایه گذاری مناسبی در حوزه پتروشیمی و مواد غذایی در چابهار انجام داده است، افزود: سرعت بخشی برای تکمیل طرح‌های وزارت دفاع و اشتغالزایی برای نیروهای بومی از اهداف سفر به این منطقه است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور به ساخت بیمارستان ارتش در کنارک اشاره و خاطرنشان کرد: این بیمارستان هر چه سریعتر به تمام مردم خدمات دهد و با کمک وزارت بهداشت از نظر نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات جوری برنامه ریزی شود که خدمات مناسب ارایه کنند.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و هیات همراه از ظرفیت ها و امکانات بندر چابهار، تجهیزات لجستیکی و اقدامات انجام شده در حوزه زیرساختی و توسعه فعالیتهای تجاری در این بندر نیز بازدید کرد.

بازدید از طرح های توسعه ای، روند تخلیه و بارگیری و بررسی پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه لجستیک و خدمات بندری از دیگر برنامه های سفر وزیر دفاع به بندر چابهار بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۱۱:۳۸

رفتم چابهار به اصطلاح بندر چابهار موقعی که در فرودگاه پیاده شدیم باورم نمیشد تو بره بیابون به فاصله ۱۰۰ کیلومتری بندر چابهار تو یه دهات بنام کنارک نشستیم کل آبرو و حیثیت مثلا شهری بندری و استراتژیک که در ذهنم بود ریخت حالم بد شد گفتم اگه این فرودگاشه