• دوشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403061207346
  • خبرنگار : 50199

کارشناس نظام تعلیم و تربیت در مازندران:

تاثیر قطعی معدل در کنکور تصمیم احساسی است

تاثیر قطعی معدل در کنکور تصمیم احساسی است

ایسنا/مازندران کارشناس نظام تعلیم و تربیت گفت: نباید وزیر آموزش و پرورش در تاثیر قطعی معدل در کنکور، احساسی تصمیم بگیرد.

اسفندیار نظری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری برعهده شورای عالی است، اظهار کرد: باید از صاحبان اندیشه و متخصص دعوت و با کارشناسی نسبت به تصمیم درست اقدام کنند.

معاون سابق آموزش متوسطه مازندران گفت: متاسفانه بارها مطرح کردم که مصوبه شورای انقلاب فرهنگی بایستی دقیقا بررسی می‌شد و همه جوانب سنجیده و بعد اجرا می‌شد، چون همه تصمیمات ما درحوزه آموزش، فقط مسکن لحظه‌ای است و درهمان لحظه کاربرد دارد، اما بعد ازمدتی خود تصمیم گیران به تصمیم خودشان هم شک می‌کنند.

نظری افزود: چون هیچوقت ازمتخصصان فن استفاده نکردیم، اینبار هم شورای عالی انقلاب فرهنگی با تصمیم عجولانه همه دوره دوم متوسطه را نهایی اعلام کرد، که نه تنها ثمری نداشت بلکه دردی بردردهای تصمیمات عجولانه اضافه کرد.

تصحیح اوراق الکترونیکی دقیق نبود

وی با نقد بر شیوه تصحیح اوراق نهایی ادامه داد: درحوزه تصحیح برگ امتحانات به اصطلاح‌الکترونیکی، افرادی که اوراق را تصحیح کرد و چه بسا درخانه دراز کشیده و تماشای فوتبال ومیوه خوردن هم، فقط ‌تیک می‌زدند و این فرمایش معلمان عزیز است،که با بنده درد دل کردند.

معاون سابق آموزش متوسطه مازندران گفت: راه برون رفت از چالش‌ کنکور درحال حاضر فقط نهایی بودن پایه دوازدهم و آن هم با امتیاز۶۰ درصد امتحانات نهایی و۴۰درصد کنکور است.

آزمون نهایی دهم و یازدهم حذف شود

نظری ادامه داد: آزمون نهایی پایه‌های دهم و یازدهم باید پیگیری شده و حذف شود.

ضعف مشاوران در آگاهی بخشی به دانش آموزان

وی تاکید کرد: امروز این انتقادات را، بخشی از موسسات کنکوری دامن می‌زنند و بخشی را خانواده‌ها که آگاهی لازم را ندارند و این ضعف مشاوران و مدیران مدارس به جهت اطلاع نداشتن است.
اسفندیار نظری این پیشکسوت نظام تعلیم و تربیت با اشاره به اینکه باید با آگاهی وسنجیده عمل کرد تصریح کرد: تنها راه برون رفت ازچالش‌های موجود متوسطه دوم و معضل کنکور پیشنهاد بنده در نهایی شدن تنها پایه دوازدهم است.

نظری ادامه داد: با وضعیت فعلی و نهایی شدن همه پایه‌ها در متوسطه دوم باید فاتحه تعلیم‌ و تربیت را در متوسطه دوم را خواند.

وی تصریح کرد: چون مدارس پایه‌ دوم متوسطه با نهایی بودن، از دی ماه تعطیل خواهندشد و خود مدیران و معلمان و اولیاء، که مورد سوءاستفاده از وضعیت فعلی موسسات و کلاس‌های خصوصی، قرار می‌گیرند؛ به بهانه امتحان نهایی خرداد و آمادگی دانش آموز به این وضع، دامن خواهند زد.

معاون سابق آموزش متوسطه مازندران ادامه داد: سه اتفاق مهم در مدرسه دانش، نگرش، مهارت،کجاست؟؟ این سخنان بنده، بعنوان یک کارشناس آموزش وپرورش است که سال‌ها تجربه کسب کرده‌ است.

نظری با اشاره به نبود شرایط و تمهیدات مناسب برای برگزاری امتحانات نهایی، خاطرنشان کرد: نبود اعتبار لازم برای تهیه لوازم اولیه در سالن‌های برگزاری امتحانات، نبود ایجاد روحیه برای برگزارکنندگان امتحانات و امکانات سرمایشی در جلسه امتحانات، از چالش‌های برگزاری امتحانات نهایی بود.


وی با اشاره به چالش‌های آزمون‌ نهایی برای دانش آموزان، ادامه داد: عدم دقت درتصحیح اوراق و نبود امکانات اینترنتی و تجهیزات مناسب، عدم اعلام نتیجه بموقع به دانش آموزان، خانواده، مدرسه، سرگردانی آنان در دریافت نتایج امتحانات،  و عدم پشتیبانی لازم از وزارت و اداره کل، ازجمله چالش‌های آسیب‌زا  در این تصمیم‌گیری بوده که نیازمند بررسی بیشتری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha