• دوشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403061207300
  • خبرنگار : 50180

امام جمعه کرمانشاه:

پیامبر اکرم(ص) الگویی بی‌نظیر برای همه افراد است

پیامبر اکرم(ص) الگویی بی‌نظیر برای همه افراد است

ایسنا/کرمانشاه تجمع دسته‌جات عزاداری، هیات‌های مذهبی و مردم عزادار کرمانشاه به‌مناسبت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب الله غفوری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه در این مراسم که امروز(۱۲شهریور) در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد، از پیامبر اکرم(ص ) به عنوان الگویی تمام عیار برای جامعه یاد کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) الگوی بی‌نظیری برای همگان است که نمی‌شود، مانند ایشان را در عالم هستی پیدا کرد.

غفوری با بیان اینکه باید جامعه را با سنت و سیره پیامبر اکرم(ص) آشنا کنیم، گفت: وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) از جهت اخلاق و رفتار فردی و اجتماعی نمونه بود و کسی را نمی‌توان هم طراز ایشان پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه  با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در اخلاق فردی به قدری از فضایل اخلاقی بهره‌مند بود که هرکس یکبار با ایشان نشست و برخاست می‌کرد شیفته شخصیت ایشان می‌شد، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) با همه مهربان بود و برای همه احترام قائل بود و در برخورد با دیگران نهایت ادب را رعایت می‌کرد.

وی با بیان اینکه ساده زیستی در شخصیت پیامبر اکرم(ص) موج می‌زد، گفت: ایشان با فقرا مهربان و بخشنده بود و سیره عملی ایشان به اندازه‌ای جذاب بود که اگر وقت بگذاریم و با شخصیت ایشان آشنا شویم، مسیر زندگی ما به کلی دگرگون خواهد شد.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های شخصیتی پیامبر اکرم(ص) تمام شدنی نیست، گفت: ده‌ها جلد کتاب قطور در مورد شخصیت و سیره ایشان نوشته شده که مطالعه آنها به همگان توصیه می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه جامعه ما اخلاق و رفتارش با آنچه پیامبر اکرم(ص) بوده فاصله زیادی دارد، گفت: دلیل وجود این فاصله عدم آشنایی جامعه با شخصیت پیامبر اکرم(ص) است، لذا باید برای آشنا کردن جامعه با شخصیت ایشان بیشتر وقت بگذاریم.

ادامه این مراسم با عزاداری، مداحی، قرائت زیارت ازبعید پیامبر اکرم(ص) و... همراه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha