• دوشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061207171
  • خبرنگار : 30147

پیامبر اسلام و نگرانی‌هایی که برای طول تاریخ مطرح کردند

پیامبر اسلام و نگرانی‌هایی که برای طول تاریخ مطرح کردند

ایسنا/خراسان رضوی یکی از اساتید حوزه گفت: پیامبر اسلام ضمن اینکه به فکر صیانت از جامعه اسلامی، هدایت جامعه و آموختن راه‌های نجات به بشر بودند از جامعه نیز مراقبت و حفاظت می‌کردند.

حجت‌الاسلام جواد طاهری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه پیامبر خدا الگوی همه ما است، افزود: پیامبر گرامی اسلام برای حراست و پاسداری از امت خودش نگرانی‌هایی داشتند و این نگرانی‌ها را هم برای طول تاریخ مطرح می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر نگران فاصله گرفتن مردم از رهبرشان بودند، اظهار کرد: تنها گذاشتن رهبر جامعه اسلامی یکی از نگرانی‌های پیامبر خدا بود.

این استاد حوزه هواپرستی، دنیاطلبی، رفاه‌زدگی مردم، نفاق و جعل سخن و حدیث را از دیگر نگرانی‌های رسول خدا دانست و تصریح کرد: فتنه و تفرقه از نتایج تلخ جریان نفاق است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام نگران تحریف دین و بی‌تفاوتی مردم نسبت به مسائل جامعه بودند، گفت: اینکه مردم خوبی‌ها و نقطه قوت‌ها و از سویی عیب‌ها را برای اصلاح نگویند ایراد است.

طاهری با اشاره به اینکه مردم نباید نسبت به مسائل بی‌تفاوت باشند و امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنند، اظهار کرد: محوری که ما را از تفرقه، تحریف دین و از بسیاری گرفتاری‌های جامعه نجات می‌دهد پشت سر رهبر بودن است.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه نباید گذاشت اعتماد ما به رهبری توسط دشمن و جریان نفاق سلب شود، دشمن‌شناسی را از دیگر راهکارها دانست و گفت: باید نقشه‌های دشمنی که هر لحظه حیله‌گری می‌کند را شناخت.

وی زهد و فرمانروایی عقل، بصیرت و دانایی همه جانبه را از دیگر راهکارها دانست و افزود: زهد به معنای ترک دنیا نیست بلکه به معنای ترک دنیا پرستی است. اینکه گرفتار هوا و هوس نشویم و ملت و امت پیامبر گرفتار اشرافی گری، رباخواری و انواع آسیب‌ها نشود، زهد است.

طاهری با بیان اینکه اتفاقی که می‌افتد ابتدا باید جوانب آن را سنجید سپس عکس العمل نشان داد، خاطرنشان کرد: با توجه به هندسه اقدامات خدا برای صیانت از جامعه نشان می‌هد که سه خطر بسیار جدی‌تر است.

وی بی‌تفاوتی مردم، جزیره‌ای کار کردن و نسبت به سایر مسائل منطقه بی‌توجه بودن و نداشتن بصیرت را از جمله این سه خطر دانست و اظهار کرد: درمان درد بی‌بصیرتی مطالعه و دانش و ولایت محوری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha