• دوشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۱:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061207140
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن:

قطع برق لطمات جدی بر فعالیت معادن وارد می‌کند

قطع برق لطمات جدی بر فعالیت معادن وارد می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بردسکن با بیان اینکه قطع برق لطمات جدی بر فعالیت معادن وارد می‌کند، گفت: متأسفانه زمستان گاز و تابستان برق معادن قطع می‌شود و عملاً در نقطه سر به سر به لحاظ سوددهی قرار دارند.

سید حسین هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا از صدور ۴۴ پروانه بهره‌برداری در شهرستان خبر داد و گفت: برخی معادن فصلی هستند اما ۲۸ معدن فعالیت دائم دارند.

وی با بیان اینکه تمامی معادن حقوق دولتی خود را به طور منظم پرداخت می‌کنند، افزود: اگر حقوق دولتی را سه ماهه تسویه نکنند سازمان اجازه فعالیت را به آنها نمی‌دهد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بردسکن با اشاره به اینکه معادن مسئولیت اجتماعی خود را به بهتر نحو انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: تاکنون معادن حتی بیشتر از سهمشان به تعهدات عمل کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه بیشتر از این در توان معادن نیست، گفت: اکنون هفته‌ای سه روز برق معادن قطع می‌شود و آنها را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ نفر به طور مستقیم در معادن بردسکن مشغول فعالیت هستند، افزود: اگر هر خانواده‌ای را سه تا ۴ نفر در نظر بگیریم اکنون حدود ۲۰ هزار نفر از طریق معادن امرارمعاش می‌کنند.

وی همچنین رونق بازار شهرستان را ناشی از فعالیت معادن دانست و گفت: بدون شک اگر معادن نباشند تمامی بازار بردسکن تعطیل خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه گرچه بردسکن شهر کوچکی است اما به دلیل وجود معادن بیش از ۳۰ رستوران و آشپزخانه دارد، افزود: معادن حتی تجهیزات خود را از ابزار فروشی‌های سطح شهرستان تهیه می‌کنند و اگر هم وسیله‌ای نداشته باشند درخواست می‌دهند تا برایشان تهیه کنند.

وی در ادامه قطع برق را از مهم‌ترین مشکلات معادن دانست و گفت: علیرغم تمامی مشکلاتی که معادن با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند اما تاکنون در وظایف خود کوتاهی نداشته‌اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بردسکن با اشاره به اینکه حدود ۹۲ جواز برای معادن داریم که ۴۴ مورد برای پروانه بهره‌برداری و باقی جواز اکتشاف است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا پایان امسال ۱۰ تا ۱۵ معدن به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: برخی از معادن اکنون در حال تجهیز کارگاه و مستقر کردن ماشین آلات هستند، بیان کرد: تا پایان امسال پروانه‌های بهره‌برداری به ۵۵ مورد خواهد رسید.

شهرستان بردسکن ضمن برخورداری از تنوع معدنی بسیار بالا به عنوان دومین شهر معدنی خراسان رضوی بعد از خواف مطرح است.

هاشمی در ادامه از طلا، مس، آهن، سرب، روی، فلدسپات، سنگ مرمر و سنگ‌های تزئینی به عنوان مهم‌ترین معادن شهرستان نام برد و گفت: معادن طلا در شمال بردسکن، معادن مس در بخش انابد و معادن آهن در جنوب شهرستان هستند.

وی با بیان اینکه معادن بردسکن بسیار غنی هستند، از این شهرستان به عنوان قطب مس شرق کشور نام برد.

شهرستان بردسکن با ۸۵ هزار نفر جمعیت و سه شهر «بردسکن، شهرآباد و انابد» و ۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در فاصله ۲۸۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha