• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403061107104
  • خبرنگار : 50649

نمایش عکس‌های آیین عاشورایی اقوام مختلف ایرانی در مسجد وکیل شیراز

نمایش عکس‌های آیین عاشورایی اقوام مختلف ایرانی در مسجد وکیل شیراز

ایسنا/فارس طی مراسمی نمایشگاه عکس «عمود ۴۸» مربوط به آیین‌های عاشورایی اقوام مختلف ایرانی در مسجد وکیل شیراز گشایش یافت.

در این نمایشگاه ۳۰ عکس از آیین‌ها و رسوم عاشورایی اقوام مختلف ایرانی در معرض دید عموم قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس امروز، ۱۱ شهریورماه در آیین گشایش این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه تخصصی یکی از برنامه‌های جنبی سوگواره بین‌المللی (میراث مراثی) است که از امشب به مدت ۴ شب در جلوی ارگ کریم‌خان شیراز برگزار می‌شود.

محمد ثابت اقلیدی افزود: نام این نمایشگاه برگرفته از ۴۸ ستون سنگی در شبستان مسجد وکیل است و تا ۱۵ شهریورماه در مسجد وکیل شیراز دایر است و علاقه‌مندان به هنر عکاسی و آیین‌های عاشورایی می‌توانند از این نمایشگاه تا پنج‌شنبه این هفته بازدید داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در نیمه دوم آبان‌ماه در شیراز گفت: در واقع برپایی چنین نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی (سوگواره میراث مراثی) جزو پیش رویدادهای تخصصی جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است.

ثابت اقلیدی ادامه داد: جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که ارسال آثار از ۱۶ تیرماه آغازشده و تا سی شهریورماه ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: برگزاری پیش رویدادها و همایش‌های تخصصی این جشنواره در قالب نشست‌ها، نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های حوزه صنایع‌دستی و میراث فرهنگی همچنین شناسایی فرصت‌های همکاری بین‏‌المللی و تحقق این فرصت‌ها، آماده‌سازی مکان‌ها برای اجرای هنرهای نمایشی و آثار موسیقایی و برنامه‌های هنری ـ فرهنگی و... از جمله اقداماتی است که در سطح استان در حال انجام است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha