• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403061106948
  • خبرنگار : 30058

آمادگی دانشگاه‌های استان اردبیل برای آغاز سال تحصیلی جدید

آمادگی دانشگاه‌های استان اردبیل برای آغاز سال تحصیلی جدید

ایسنا/اردبیل در نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان اردبیل، برنامه‌های دانشگاه‌های استان اردبیل برای آغاز سال تحصیلی جدید و تلاش برای تحقق دانشگاه تمدن‌ساز اعلام شد.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ۱۱ شهریور در در نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در حال حاضر دانشگاه‌ها در مرحله خاصی از جنبه‌های مختلف به ویژه جنبه‌های علمی و فرهنگی قرار دارند که باید با نصب‌العین قراردادن سیاست‌های کلی نظام، رهنمودهای مقام معظم رهبری، سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، گام‌های مؤثر و نقش آفرین را در آینده علمی و فرهنگی کشور بردارند.

وی با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری در راستای جهت‌دهی به علم و عالم در محیط دانشگاه، گفت: حسب نقشه راهی که مقام معظم رهبری برای دانشگاه‌ها ترسیم نموده‌اند، دانشگاه‌های استان باید تولید علم بر اساس نیازهای روز، تربیت عالم برای پرورش نسل علمی منطبق بر اخلاق اسلامی و جهت‌دهی به علم و عالم به منظور نقش‌آفرینی در عرصه تمدن نوین اسلامی را سرلوحه برنامه‌های علمی و فرهنگی خود قرار دهند.

عباس فنی‌اصل رئیس شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی استان اردبیل نیز گفت: حسب بررسی‌ها و گزارش‌های روسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی استان در سال گذشته برنامه‌ها و فعالیت‌های چشمگیر و قابل تقدیری در محیط‌های دانشگاهی استان انجام گرفته که امید می‌رود، امسال نیز مسئولان و مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها با تلاشی مضاعف در راستای تقویت روحیه علمی و دینی دانشجویان برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره بر نوع برنامه‌های پیش‌بینی‌شده دانشگاه‌ها، افزود: با توجه به رویکردها و سلایق مختلف و متنوع موجود در میان نسل جوان دانشجو، دانشگاه‌ها در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بر جنبه نوآورانه و خلاقانه تأکید داشته باشند و برنامه‌ریزی لازم را جهت برگزاری دوره‌های مهارت محور به منظور جامعه‌پذیری و اشتغالزایی دانشجویان در دوران پسا فارغ‌التحصیلی انجام دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امسال آغاز سالتحصیلی جدید در تقارن با میلاد مسعود پیامبر رحمت و مهربانی و نیز همزمان با شروع هفته دفاع مقدس است و این خود فرصت مغتنم برای نشر ارزش‌های اخلاقی از جمله رفتار و پوشش عفیفانه و نیز فرهنگ جهاد و مقاومت به همراه اجرای برنامه‌های شاد و متنوع می‌باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha