• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403061106935
  • خبرنگار : 50180

امام جمعه کرمانشاه:

باید جلسات قرآنی خانگی در کرمانشاه احیاء شوند

باید جلسات قرآنی خانگی در کرمانشاه احیاء شوند

ایسنا/کرمانشاه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: باید جلسات قرآنی خانگی در کرمانشاه احیاء شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری، امروز(یازدهم شهریور) درستاد برنامه‌ریزی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان کرمانشاه، با بیان اینکه باید فعالیت‌های قرآنی در استان تقویت شود، گفت: استان کرمانشاه از گذشته‌ در حوزه قرآنی فعال بوده و شاهد حرکت‌های قرآنی خوبی در این استان در طول تاریخ بوده‌ایم که این نوع فعالیت‌ها باید تقویت شود تا استان در سطح کشور در حوزه‌های مختلف قرآنی مطرح شود.

 غفوری با بیان اینکه باید جلسات قرآنی خانگی در کرمانشاه مورد توجه ویژه قرار بگیرد، تصریح کرد: برگزاری مجالس ختم قرآن در خانه‌های مردم کرمانشاه از گذشته مرسوم بوده و باید این میراث کهن کرمانشاهیان احیاء شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه باید برای انجام فعالیت‌های قرآنی حساس باشیم، گفت: قرآن حق زیادی بر گردن ما دارد و هنوز حق قرآن نه در حوزه فردی و نه در حوزه اجتماعی ادا نشده است، لذا جا دارد فعالیت‌های قرآنی منسجم و تاثیرگذار برای آشنا کردن نسل جوان با این کتاب آسمانی از سوی نهادهای فرهنگی برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه نباید در حوزه کارهای قرآنی مبتلا به آمارسازی شویم که در این صورت بیشترین آسیب را خواهیم دید، تاکید کرد: باید در جهت منسجم سازی برگزاری مجموعه فعالیت‌های قرآنی در جامعه برنامه‌ریزی شود و دستگاه‌های فرهنگی با هم همکاری کرده تا خروجی کار آنها منتج به ظهور و بروز چهره‌های قرآنی نخبه در جامعه شود.

وی با بیان اینکه باید کار آموزش قرآن را از دوران طفولیت شروع کنیم، گفت: باید نسل جدید را از سنین کودکی با قرآن آشنا کنیم.

وی در ادامه گریزی هم به برنامه‌های حماس و جهاد اسلامی در حوزه آشناسازی جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان غزه با قرآن کریم زد و گفت: امروز در حالی کودکان و نوجوانان غزه را می‌بینیم که روی خرابه‌های خانه‌های خود نشسته و قرآن تلاوت می‌کنند که شاهد بدترین جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه هستیم و این نشان می‌دهد که حماس و جهاد اسلامی با تمرکز روی فعالیت‌های قرآنی توانسته‌اند نسل جدید را با قرآن کریم مانوس کنند.

 غفوری ادامه داد: اینکه کودکان و نوجوانان غزه‌ای روی خرابه‌های خانه‌های خود آیاتی از قرآن کریم را تلاوت می‌کنند که وصف‌حال امروز مردم مظلوم غزه است، یعنی آنها با مفاهیم قرآن کریم کاملا مانوس هستند و معنی آیات آن را می‌فهمند.

وی سپس در پی گلایه مدیرکل اوقاف کرمانشاه از ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان به واسطه تجلیل نکردنشان از نخبگان قرآنی استان، گفت: حتما در قالب مکاتبه‌ای از ادارات و دستگاه های اجرایی استان می‌خواهم تجلیل از نخبگان قرآن را در برنامه بگذارند.

 غفوری همچنین خواستار تهیه لیستی از حافظان قرآن کریم استان برای تجلیل از این نخبگان قرآنی در خلال برگزاری نمازهای جمعه شد و گفت: سعی می کنیم نخبگان قرآنی را همچون چهره‌های سرامد دیگر حوزه‌ها در نمازهای جمعه به مردم معرفی و از آنها تجلیل کنیم.

 غفوری از نهادها و دستگاه‌های فرهنگی که در حوزه آموزش قرآن کریم فعالیت دارند خواست لیست کودکان و نوجوانان در حال آموزش قرآن کریم را تهیه کرده  تا چهره های قرآنی آینده استان شناخته شده باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha