• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403061106903
  • خبرنگار : 50188

انجام ۱۹۸ مشاوره ژنتیک برای جلوگیری از تولد معلول قطعی در رفسنجان

انجام ۱۹۸ مشاوره ژنتیک برای جلوگیری از تولد معلول قطعی در رفسنجان

ایسنا/کرمان رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان با اشاره به غربالگری ژنتیک در این اداره، گفت: غربالگری ژنتیک کار فوق‌العاده‌ای در بهزیستی کشور از جمله رفسنجان است و سال گذشته ۱۹۸ مشاوره ژنتیک برای جلوگیری از تولد جنین دارای معلولیت قطعی در رفسنجان انجام شد.

دکتر محمود حیدری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بهزیستی یکی از دستگاه‌های حاکمیتی است که وظایف بسیاری دارد و ۱۷۰ فعالیت و ۷۰ وظیفه را به عهده‌اش است.

 وی افزود: طیف خدمات بهزیستی و وظیفه‌مندی سازمان بهزیستی قبل از تولد افراد آغاز و تا بعد از فوت ادامه دارد، که قبل از تولد کلینیک‌های مراکز مشاوره ما آموزش‌های همسرگزینی، مهارت‌های زندگی؛ تاب‌آوری و غربالگری ژنتیک را دارند برگزار می‌کنند.

حیدری به غربالگری ژنتیک اشاره و عنوان کرد: غربالگری ژنتیک کار فوق‌العاده‌ای در بهزیستی کشور از جمله شهرستان رفسنجان است که با توجه ویژه و هزینه بسیار گزاف انجام می‌شود و درسال گذشته ۱۹۸ مشاوره ژنتیک برای جلوگیری از تولد جنین دارای معلولیت قطعی در رفسنجان انجام شد.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان اضافه کرد: در رفسنجان دو خانه فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست داریم که در یک مرکز کودکان چهار تا هفت سال و در مرکز دیگر سنین ۱۳ تا ۱۸ سال نگهداری می‌شوند و در مجموع در این مراکز ۳۰ فرزند یتیم وجود دارد.

حیدری تصریح کرد: ۱۵ مرکز مشاوره روزانه و پنج مرکز ترک اعتیاد سرپایی روزانه در رفسنجان وجود دارد که این خدمت‌ها و گستردگی سازمان بهزیستی، کار همکاران ما را دشوار کرده است.

وی اضافه کرد: اورژانس اجتماعی ۱۲۳ هرجا فوریت اجتماعی در زمینه آزارها اعم از کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و هرجایی که بحث از آزار به خود یا دیگران یا موارد تحت عنوان خودکشی مشاهده شود، با همکاری تیم مددکاری، روانشناسی و مجموعه دستگاه قضایی در سازمان بهزیستی خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha