محمد موسویمنش، مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم طی سخنانی با اشاره به ضرورت ایجاد و ترویج یک تصویر مثبت و منحصربهفرد از شهر قم گفت: اختصاص یک روز به نام روز قم بهمنظور جلب توجه شهروندان، گردشگران، سرمایهگذاران، ایده مناسبی بوده که بهمنظور بهکارگیری راهبُردهای بلندمدت برای تغییر و بهبود تصویر و جایگاه شهر قم در اذهان عمومی قابلتوجه و اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه برندسازی مؤثر میتواند یک شهر را به مقصد جذابتری برای گردشگران و سرمایهگذاران تبدیل کند، افزود: قم، دومین حرم اهلبیت(س) در کشور است که باتوجهبه وجود بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) و همچنین مسجد مقدس جمکران همواره از مقاصد مهم گردشگری در کشور محسوب میشود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه هر شهر دارای ویژگیهای فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی و اجتماعی منحصربهفردی است ادامه داد: نامگذاری روزی به نام قم به شناسایی و تقویت این ویژگیها کمک میکند تا شهر بهعنوان یک مکان متمایز و خاص شناخته شود و درنظرگرفتن روز ۲۳ ربیعالاول و سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم بر اهمیت این موضوع افزوده است.
موسویمنش با اشاره به اینکه برنامههای در نظر گرفته شده به مناسبت روز قم در سه سطح استانی، ملی و بینالمللی خواهد بود، تصریح کرد: نامگذاری این روز و توجه به هویت شهری میتواند در نهایت موجب بهبود زیرساختها، خدمات عمومی و فضاهای شهری و افزایش کیفیت زندگی شهروندان شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم ادامه داد: وقتی شهری یک هویت قوی دارد، ساکنان آن بیشتر به شهر خود افتخار میکنند و احساس تعلق بیشتری دارند که این احساس میتواند به مشارکت بیشتر شهروندان در فعالیتهای شهری و بهبود زندگی اجتماعی منجر شود.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، وی به آغاز فرایند برنامهریزی رویدادهای روز قم اشاره کرد و افزود: جلسات اولیه هماهنگی و برنامهریزی انجام شده و اقدامات لازم بهمنظور تشکیل کمیتههای فرهنگی، هنری، اجرایی، اطلاعرسانی و سایر کمیتهها صورت پذیرفته و امیدواریم بتوانیم امسال، برنامههای متفاوتتری نسبت به گذشته به اجرا دربیاوریم.
انتهای پیام
نظرات