• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403061106754
  • خبرنگار : 71660

بیلد: اوکراین بهای حمله به کورسک را در دونباس می‌دهد

بیلد: اوکراین بهای حمله به کورسک را در دونباس می‌دهد

رسانه آلمانی گزارش داد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین ادعا می‌کند که ارتش کشورش در حمله به «کورسک» روسیه به موفقیت‌هایی دست یافته اما حقیقت ماجرا پیچیده‌تر از اینها بوده و اوکراین هم‌اکنون در دونباس «بهای سنگین حمله به کورسک را می‌دهد».

به گزارش ایسنا، ارتش اوکراین طبق آنچه تحلیلگران و رسانه‌های غربی درخصوص ضعف آن و کمبود نیرو و مهمات می‌گویند، حمله غیرمنتظره‌ای را در تاریخ ۶ اوت (۱۶ مرداد) به منطقه «کورسک» روسیه انجام داد و این درحالی است که ارتش اوکراین نه تنها قادر به حفظ مواضع خود نبوده، بلکه متحمل خسارات سنگینی در «کورسک» و هم‌چنین «دونباس» شده است.

«نیکو لانگ» کارشناس نظامی در گفت‌وگو با روزنامه «بیلد» می‌گوید: «اوکراین در دونباس بهای سنگین حمله به کورسک را می‌دهد. هم‌چنین فشار ارتش روسیه در پوکروفسک، استراتژی رئیس‌جمهور اوکراین را زیر سوال برده است.»

او که رابطه مستقیمی را میان حمله اوکراین به «کورسک» روسیه و هم‌چنین پیشروی ارتش این کشور در دونباس می‌بیند، می‌افزاید: «کی‌یف بهترین یگان‌هایش را مستقر کرده اما یگان‌های اوکراینی قادر به تحمل در برابر روس‌ها را ندارند.»

بیلد: اوکراین بهای حمله به کورسک را در دونباس می‌دهد
نیروهای اوکراینی

نیروهای روسیه طی چند روز اخیر ضمن پیشروی‌های قابل‌توجهی که داشته‌اند، در حال نزدیک شدن به شهر مهم «پوکروفسک» هستند و هم‌چنین واحدهای اوکراینی را مجبور به عقب‌نشینی از مواضع خود کرده‌اند.

«فرانتِلیجنس اینسایت» گروه تحلیلی اوکراین گزارش داد: «پوکروفسک» یکی از ۲ اتصال اصلی راه‌آهن و جاده در منطقه دونتسک است و از دست دادن آن لجستیک کل منطقه برای ارتش اوکراین را تهدید می‌کند.

تصاویر ماهواره‌ای که توسط محققان گروه «بلک بِرد» مستقر در فنلاند تجزیه و تحلیل شده است، نیروهای روس را نشان می‌دهد که در حال حاضر فقط هشت کیلومتر با «پوکروفسک» فاصله دارند.

روزنامه «بیلد» آلمان در پایان این گزارش تاکید می‌کند: «درحالیکه اوکراینی‌ها سعی در حفظ منابع محدود در کورسک دارند، اما روسیه همچنان به پیشروی‌های خود ادامه می‌دهد.»

«راب لی» کارشناس ارشد در «موسسه تحقیقات سیاست خارجی»، دستاوردهای روسیه را به «کمبود پیاده‌نظام مجرب اوکراینی و انحراف منابع به حمله کورسک» نسبت می‌دهد و می‌گوید: «اوکراین ذخایر خود را به کورسک اختصاص داد و گزینه‌های کمتری برای رفع شکاف‌ها در جاهای دیگر باقی گذاشت. هم‌چنین برخی از تیپ‌های با تجربه‌تر با یگان‌های جدیدتر و کم‌تجربه جایگزین شده‌اند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۱ ۱۴:۳۷

جیره خور روس بوگندوی متعفن الکلی نباشید