• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403061106701
  • خبرنگار : 50184

محور گردشگری «سرفیروزآباد - زنگی» کرمانشاه رونق می‌گیرد

محور گردشگری «سرفیروزآباد - زنگی» کرمانشاه رونق می‌گیرد

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کرمانشاه از کلید خوردن یک محور جدید گردشگری در کرمانشاه از منطقه سرفیروزآباد تا بقعه زنگی خبر داد.

فردین زارعی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری بسیار زیادی که در جنوب شهرستان کرمانشاه وجود دارد، اظهارکرد: متاسفانه طی سالهای گذشته عموم گردشگران در استان به سمت منطقه اورامانات گسیل داده شده‌اند، درحالیکه مناطق ناشناخته، بکر و بسیار جذابی در دیگر شهرستان‌های استان وجود دارد که مغفول مانده‌اند. 

وی افزود: یکی از این مناطق در فاصله ۶۰ کیلومتری از جنوب شهر کرمانشاه واقع شده، جایی که در نظر داریم آن را به عنوان یک محور گردشگری معرفی کنیم. 

رئیس میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: این منطقه دارای شرایطی کاملا کوهستانی، طبیعتی بکر و دست نخورده با جنگل‌های انبوه بلوط، چشمه سارهای فراوان و نیز بقعه یا قدمگاه قنبر زنگی است که مردم محلی آن را مقدس می‌شمرند و هرساله افراد بسیار زیادی از مناطق اطراف برای زیارت آن می‌آیند. 

وی تاکید کرد: از آنجایی که این منطقه در سالهای گذشته مغفول مانده و توجه چندانی به آن نشده بود، لذا از سال گذشته تلاش‌هایی برای معرفی و  ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در آن آغاز شد، اما میزان اعتبارات بسیار اندک بود. 

زارعی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال توانسته‌ایم حدود یک میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در محور گردشگری سرفیروزآباد به بقعه زنگی بگیریم تا عملا کلید آن به عنوان یک محور گردشگری جدید زده شود.  

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از مسافران مسیر کرمانشاه به ایلام نیز از این محور تردد می‌کنند، گفت: این محور ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد که امیداوریم با حمایت‌ مسئولین بتواند جایگاه خوبی را در استان بدست آورد و بخشی از گردشگرانی که هرساله روانه دیگر مناطق گردشگرپذیر استان می‌شوند را پذیرا باشد تا به اقتصاد مردم محلی هم کمک کند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha