• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061106623
  • خبرنگار : 30147

مزاحمت‌هایی که به قیمت جان بیماران تمام می‌شود

مزاحمت‌هایی که به قیمت جان بیماران تمام می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: متأسفانه در اغلب موارد افرادی هستند که با گرفتن شماره ۱۱۵ به ایجاد مزاحمت برای اورژانس می‌پردازند در صورتی که شاید در همان زمان بیماری نیازمند کمک فوری باشد.

 سید حمید حسینی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه حتی یک لحظه دیر رسیدن به صحنه حادثه امکان دارد به قیمت جان یک نفر هموطن تمام شود، افزود: از شهروندان تقاضا داریم از ایجاد مزاحمت تلفنی با خطوط اورژانس به جد پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: همچنین تقاضا داریم اگر در خیابان آژیر آمبولانس را شنیدند هرچه سریع‌تر راه را باز کنند و از حرکت در جلوی آمبولانس پرهیز کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه صدای آژیر آمبولانس‌ها بی‌دلیل به صدا در نمی‌آید، افزود: انتظار داریم شهروندان مسئولانه از ایجاد مزاحمت‌های بی‌مورد و غیرضروری برای اورژانس امتناع کنند. 

وی در ادامه از ایجاد بیش از ۲۳۰ دقیقه مزاحمت برای اورژانس ۱۱۵ نیشابور در مردادماه سال جاری خبر داد و گفت: مردادماه سال جاری ۶۷۸ مورد مزاحمت تلفنی با خطوط اورژانس ثبت شده که این میزان تماس در مجموع ۱۱۰ دقیقه از خطوط اورژانس ۱۱۵ را اشغال نموده است.

حسینی ادامه داد: متأسفانه در مردادماه سال جاری سه مورد مزاحمت کاذب برای آمبولانس‌های اورژانس ثبت شده است که در مجموع ۱۲۰ دقیقه آمبولانس‌های این مرکز را درگیر کرده است.

مدیر مرکز حوادث دانشگاه ادامه داد: کارشناسان ارتباطات و عملیات اورژانس در بسیاری از موارد در زمان کوتاهی موفق به نجات جان مددجویانی شده‌اند که در شرایط مرگ و زندگی قرار داشته‌اند ازاین رو حتی ثانیه‌ها نیز برای اورژانس اهمیت حیاتی دارد و می‌تواند زندگی بخش باشد.

وی ضمن درخواست از شهروندان گرامی مبنی بر پیشگیری از ایجاد هرگونه مزاحمت برای اورژانس از طریق آموزش به فرزندان و فرهنگ‌سازی از طریق مدارس و رسانه‌ها تصریح کرد: ماهانه اطلاعات تماس مزاحمت‌های تلفنی اورژانس برای طرح در مجامع قضایی و پیگرد قانونی در اختیار امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور قرار می‌گیرد.

مزاحمت‌های تلفنی به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته‌ای از این مزاحمت‌ها یک تماس تلفنی است و باعث اشغال خطوط حیاتی اورژانس می‌گردد و دسته دوم با اعلام و دادن آدرس‌های غلط و اعزام آمبولانس به نشانی که در آن بیماری وجود ندارد برای اورژانس و حتی سایر شهروندان نیازمند خدمات درمانی اورژانسی مزاحمت ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha