• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403061106594
  • خبرنگار : 50160

تأمین اعتبار ۲۲ پروژه استان زنجان با طرح نشان‌دار کردن مالیات

تأمین اعتبار ۲۲ پروژه استان زنجان با طرح نشان‌دار کردن مالیات

ایسنا/زنجان سرپرست اداره‌ کل امور مالیاتی استان زنجان گفت: از مالیات تخصیص‌شده از محل نشان‌دار کردن پروژه‌های اولویت‌دار ۲۲ پروژه در استان تأمین اعتبار شد.

مهدی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: به موجب ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی نشان‌دار کردن مالیات‌ها، مصوب هیئت وزیران، یک درصد مالیات وصولی از متقاضیان تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم با اراده و انتخاب مؤدیان مالیاتی برای احداث و تکمیل طرح‌های اولویت‌دار در سطح ملی و استانی که از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام شده بود، قابل اختصاص بوده است و این مصوبه قابلیت اجرا پیدا کرد و در اولین سال اجرا، استقبال خوبی از موضوع شد.

وی بیان کرد: برای استان زنجان از زمان آغاز ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی مشاغل در گام اول، تعدادی طرح معرفی شد و در روزهای آخر بنا به شرایط طرح‌ها، تعداد آن‌ها به ۲۲ طرح افزایش یافت و در سامانه درگاه خدمات ملی مؤدیان برای متقاضیان استفاده از مفاد تبصره موضوع ماده یادشده بارگذاری شد. به موازات این رویدادها این اداره‌ کل هم تلاش کرد از طرق مختلف و در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه اشراق اطلاع‌رسانی مناسبی برای معرفی پروژه‌ها انجام دهد. 

محمدی ادامه داد: پس از اتمام مهلت ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی مشاغل و گزارش مأخوذه از سامانه معلوم شد میزان اعتبار تخصیص‌یافته برای طرح‌های منتخب استان زنجان بالغ بر ۴۳۴ میلیارد تومان است و این در حالی است که مجموع مالیات ابرازی عملکرد سال ۱۴۰۲ اشخاص حقیقی استان زنجان از محل تسلیم اظهارنامه عادی و تبصره موضوع ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، بیش از ۳۶۴ میلیارد تومان بود که مبلغ بالغ بر ۱۴۹ میلیارد تومان آن مربوط به مودیان تبصره ماده ۱۰۰ است.

سرپرست اداره‌ کل امور مالیاتی استان زنجان بیان کرد: اگر همه مؤدیان هم طرح‌های استانی را انتخاب می‌کردند حداکثر مبلغ ۵۷۱ میلیارد تومان به طرح‌های استان قابل تخصیص بود، ولی چون امکان انتخاب پروژه‌های سراسر کشور فراهم شده بود، مبالی بیشتری از نصاب یادشده از مالیات مودیان استان و معادل ۳۲ درصد مالیات ابرازی آنها به پروژه‌های استان زنجان تخصیص یافته و در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور درج شده است. 

محمدی با اشاره به مشخصات مشارکت مودیان مالیاتی استان زنجان، گفت: پروژه نیمه‌تمام آموزش و پرورش با مشارکت ۱۸۱۴ نفر و تأمین اعتبار بیش از ۶۱ درصد، پروژه آب و فاضلاب با مشارکت ۲۲۰۳ نفر و با اعتباری بالغ بر ۵۰ درصد، پروژه حمل و نقل با مشارکت ۳۷۲ نفر و تأمین اعتبار بیش از ۲۴ درصد، پروژه حفظ و نظم و امنیت عمومی با مشارکت ۲۸۹ نفر و تأمین اعتبار بیش از ۲۸ درصد، پروژه توسعه و خدمات شهری و روستایی با مشارکت ۵۷۶ نفر با تأمین اعتبار ۱۰۰ درصد، پروژه عمومی و قضایی با مشارکت ۱۵۴ نفر با تأمین اعتبار بیش از ۹۵ درصد و آموزش عالی با مشارکت ۱۴۶ نفر و با تأمین اعتبار بیش از ۸ درصد از مواردی بود که با تأمین اعتبار از محل مالیات در استان در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح توزیع عادلانه ثروت را درپی دارد، افزود: مردم وقتی بدانند مالیات‌های پرداخت‌شده باعث توسعه مناطق می‌شود و همه از آن بهره می‌برند، قطعاً همراهی بیشتری در این زمینه خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha