• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403061106588
  • خبرنگار : 71516

حماس: رژیم اشغالگر و آمریکا مسؤول مرگ اسرای اسرائیلی هستند

حماس: رژیم اشغالگر و آمریکا مسؤول مرگ اسرای اسرائیلی هستند

جنبش حماس تاکید کرد مسؤولیت مرگ اسرای اسرائیلی در غزه بر عهده رژیم اشغالگر و دولت آمریکا است.

به گزارش ایسنا، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: مسؤولیت مرگ اسرای اسرائیلی در غزه بر عهده رژیم اشغالگر است که همچنان بر ادامه جنگ نسل کشی و فرار از توافق آتش بس پافشاری می‌کند. این مسؤولیت همچنین بر دوش دولت آمریکا است به این دلیل که از این تجاوز جانبداری و حمایت و در آن مشارکت می‌کند.

طبق گزارش المیادین، الرشق گفت: کسی که هر روز ملت ما را می‌کشد رژیم اشغالگر است که با سلاح آمریکا این کار را می‌کند. اسرایی که اجسادشان در نوار غزه پیدا شد تنها در بمباران‌های رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند. اگر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مایل به حفظ جان اسرا است باید حمایت مالی و تسلیحاتی خود را از دشمن صهیونیستی متوقف کرده و بر رژیم اشغالگر برای پایان فوری تجاوز آن فشار بیاورد.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: کسی که بهای این جنایت‌های وحشیانه و جنگ نسل کشی علیه ملت ما را پرداخت خواهد کرد بنیامین نتانیاهو و کابینه تندرو وی و تمام حامیان این تجاوز خواهند بود. ما دولت آمریکا و شخص جو بایدن را مسؤول جنایت‌ها و جنگ نسل کشی در نوار غزه می‌دانیم؛ جنگی که تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار شهید و مجروح بر جای گذاشته است.

عزت الرشق تاکید کرد: تاریخ بایدن را در حالی که از کاخ سفید خارج می‌شود به عنوان شریک و حامی نتانیاهو و باند جنایتکار وی به یاد خواهد آورد. حماس بیش از بایدن به حفظ جان اسرا در غزه مایل بوده است و برای همین با پیشنهاد بایدن در این خصوص و قطعنامه شورای امنیت موافقت کرد اما نتانیاهو با آن مخالفت کرد و دولت بایدن نیز تسلیم شروط نتانیاهو شد؛ شروطی که هدف‌ از آن ناکام گذاشتن توافق برای حفظ قدرت خود است.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) اعلام کرد نیروهای ارتش با همکاری آژانس امنیت عمومی (شین بت) روز شنبه اجساد ۶ اسیر صهیونیست را از داخل یک تونل زیرزمینی در منطقه رفح پیدا کرده و به اسرائیل بازگرداندند.

کانال ۱۱ عبری نیز گزارش داد که ۶ اسیر که ارتش اجساد آنها را پیدا کرد چند روز پیش زنده بودند.

همچنین «اور هلر» خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش اسرائیل اطلاعات قبلی از محل این ۶ اسیر نداشت و در نتیجه جستجو در تونل‌های نزدیک تونلی که اسیر فرحان القاضی در آن پیدا شد، این اسیران را یافته است.

«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش اشغالگر نیز گفت: افراد اسیر شده توسط حماس کشته شده‌اند و ما در حال بررسی جزئیاتی هستیم که به دست ما می‌رسد.

همچنین کاخ سفید مدعی شد: یک اسیر آمریکایی در میان ۶ جسدی است که توسط نیروهای اسرائیلی از تونلی در شهر رفح کشف شد.

کاخ سفید گفته نیروهای اشغالگر در ساعات اولیه امروز جسد ۶ اسیر اسرائیلی را از تونلی در زیر شهر رفح بیرون آوردند و افزود که مرگ «هرش گلدبرگ پائولین، تایید شده است.

در این باره «جو بایدن»، رئیس‌ جمهور آمریکا گفت:‌ اجساد ۶ گروگان (اسیر) از جمله «هرش گلدبرگ پائولین» اسرائیلی-آمریکایی در غزه پیدا شد.

بایدن با رجزخوانی ادامه داد: «اشتباه نکنید. رهبران حماس بهای این اقدام را خواهند پرداخت. ما به کار شبانه روزی ادامه خواهیم داد تا به توافقی برسیم که آزادی اسرای باقی مانده را تضمین کند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha