• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403061106483
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مالی شورای شهر همدان:

مشکل شهر همدان مشکل خود ما در شوراست

مشکل شهر همدان مشکل خود ما در شوراست

ایسنا/همدان رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مالی شورای شهر همدان با بیان اینکه انتخاب شهردار، طرح سوال و استیضاح از وی حق قانونی شوراست، گفت: نمی‌دانم چرا برخی از حقوق به عنوان تابو شناخته می‌شوند.

حمید بادامی‌نجات در صحن شورا با بیان اینکه تنها چیزی که در شورا بر آن اتفاق نظر داریم، قفل شدن کارهاست و نظرات در خصوص علل آن متفاوت است، اظهارکرد: بخش مهمی از کارها در شهر همدان پیش نمی‌رود، وضعیت شهرداری بسیار بحرانی است و یک نفر باید در این میان از خودگذشتگی داشته باشد که غالباً حق با اکثریت است.

وی خطاب به اعضای شورا با اشاره به اینکه متأسفانه از روز اول تشکیل این دوره، اصول حرفه‌ای کار را بلد نبودیم و نسبت به یکدیگر احترام قائل نبوده و حقوق یکدیگر را به درستی رعایت نکردیم، تصریح کرد: همین اختلافات اعضای شورا طی سه سال گذشته یک حجم بزرگی از مشکلات را داخل مجموعه به وجود آورده است.

مشکل شهر همدان مشکل خود ما در شوراست

وی با بیان اینکه مشکل شهر همدان مشکل خود ما در شوراست، افزود: اگر اعضا در درون به توافق می‌رسیدند مشکل با شهردار نیز به راحتی حل می‌شد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مالی شورای شهر همدان با تأکید براینکه علت عدم پذیرفتن سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در پروژه شهر فرش نیز از درون شورا بود، تصریح کرد: خود ما عامل بسیاری از مشکلات شهر همدان هستیم.

بادامی‌نجات خاطرنشان کرد: روزی که حسینی به عنوان شهردار انتخاب شد جامعه و مردم شهر این انتخاب را نپذیرفتند.

وی خطاب به شهردار با یادآوری این مهم که عدم پذیرش این انتخاب از سوی مردم قابل سانسور نیست، خاطرنشان کرد: پشتوانه عظیم مردمی را در کنار خود به عنوان شهردار نداشتید؛ توانمندترین افراد در مدیریت، بدون پشتوانه طبیعی است در حد انتظار نتوانند کار انجام دهند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مالی شورای شهر همدان شهردار با پشتوانه رأی ۱۰ نفره اعضای شورای شهر وارد سیستم مدیریت شهری شد، گفت: همان موافقان نیز در روزهای ابتدایی شروع به کار شهردار، عنوان کردند اینگونه نبوده و تنها در راستای همراهی رأی خود را تغییر داده‌اند و نظر آنها فرد دیگری بوده است.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه هیچ گونه مشکل شخصی با شهردار ندارم، اظهار کرد: پس از این انتخاب تا به امروز نیز هیچ سنگ‌اندازی نداشته‌ایم و در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری که در دو سال گذشته در شورا مسئولیت با بنده بوده است بیشترین کمک‌ها را به مجموعه شهرداری داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه این عدم پذیرش از سوی جامعه و اعضای شورا واقعیت است و در جایی که این مهم را می‌دانستید نباید این مسئولیت را می‌پذیرفتید، خطاب به شهردار گفت: آن که در ظاهر دوست بود در واقع دوست نبود و مشورت‌ها و کارهای اشتباه و تصمیمات خلق‌الساعه‌ای جلوی راه شما گذاشت که برای شخص شهردار واقعاً مشکل‌ساز شد.

بادامی‌نجات به مواردی از مشاوره‌ها و تصمیمات اشتباه ارائه شده به شهردار از سوی برخی افراد اشاره کرد و ادامه داد: یک روز مصاحبه بر علیه مقام ارشد استان و یک روز تمجید از همان فرد، یک روز توییت علیه یک نماینده و یک روز تمجید همان نماینده، این موارد کارهای هیجانی است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مالی شورای شهر همدان با بیان اینکه عملکرد شهرداری در حوزه سرمایه‌گذاری قابل تقدیر است، یادآور شد: در بسیاری موارد، شهرداری، شهردار و شورا در کنار یکدیگر بوده‌اند و شورا نیز پا به پای شهرداری آمده است.

 بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه شورای شهر تا به امروز دلسوزانه در کنار مجموعه شهرداری بوده است، اظهار کرد: از شهردار درخواست دارم اگر استیضاح رأی نیاورد، استعفا دهد و این مهم را بسیاری که دلسوز شما و شهر هستند بارها توصیه کرده‌اند. چگونه از شورایی که تعداد کثیری از آنها مخالف حضور شما در جایگاه شهردار هستند انتظار همراهی دارید؟

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مالی شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه میزها برای اشخاص نیست بلکه متعلق به شهر است، بیان کرد: کمی نسبت به شهر دلسوز بوده و نسبت به این مسئله توجه داشته باشیم.

بادامی‌نجات با بیان اینکه مشکل شاید شخص شهردار نیست بلکه خود ما در شورا هستیم، افزود: مشکل این است که از ساعت اول این دوره فکر می‌کردیم علامه هستیم و در همه موارد تخصص داریم و اکنون نیز مسئولیت نمی‌پذیریم.

وی خطاب به شهردار تصریح کرد: در بسیاری از موارد حتی نتوانستید دوستان خود در شورا که مخالف نظر شما بودند را قانع کرده و در لوایح رأی موافق اخذ کنید.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مالی شورای شهر همدان در ادامه با بیان اینکه به‌طور قطع تعامل دو سویه است، یادآور شد: مشکلاتی که افراد در تعامل با شهردار دارند سیاسی نیست چرا که شهردار سالی انتخاب شد که دولت، مجلس و ۱۰ عضو شورا، استانداری و مجموعه نمایندگان در طیف سیاسی وی بودند.

بادامی‌نجات در خصوص عدم مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده نیز خاطرنشان کرد: این مورد یک نمونه مشخص و عینی از این مهم است که شهرداری در حوزه پروژه‌های عمرانی ناموفق بوده است.

وی ادامه داد: مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده موردی بوده که طی دو سال رسانه، دوستان شهردار، شورای شهر و... خواستار اجرای آن بوده‌اند هنوز به طور کامل انجام نشده است، پس سایر پروژه‌ها چه وضعیتی دارند؟

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مالی شورای شهر همدان با بیان اینکه شعار شهردار در این دوره تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده است، اظهار کرد: اگر شخص شما شهردار نبودید و این شهر شهردار نداشت آیا تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی و غدیر با پیشرفت ۷۰ و ۹۰ درصدی تکمیل نمی‌شد؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۱ ۱۶:۱۳

چی شده فکر مشکل شهر همدان افتادین