• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403061106435
  • منبع : نمایندگی سمنان

نماینده ولی فقیه در استان سمنان عنوان کرد

لزوم تولید نرم‌افزارهای اسلامی در حوزه حج و زیارت/ وجود ۹۰۰ روحانی سمنانی در حوزه های علمیه قم

لزوم تولید نرم‌افزارهای اسلامی در حوزه حج و زیارت/ وجود ۹۰۰ روحانی سمنانی در حوزه های علمیه قم

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان سمنان از وجود ۹۰۰ روحانی سمنانی در حوزه های علمیه قم به عنوان یک ظرفیت کم نظیر برای آموزش های مذهبی یاد کرد.

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان ۱۱ شهریورماه در دیدار با حجت الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی مسوول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران بر لزوم بهره گیری و توجه به تولید نرم‌افزارهای اسلامی در حوزه حج و زیارت تاکید و اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در اعزام حجاج به حج تمتع و عمره اهمیت دارد حضور روحانیان معین و معینه کاروان ها است یعنی برادران و خواهرانی که به کمک زائران در مسائل شرعی بیایند. 

وی ادامه داد: حضور معینه‌ها در کاروان‌های حج استان سمنان ضرورت دارد و بسیار هم کمک کننده است، به خصوص برای خانم‌ها که مسائل شرعی را با فراغ بال بیشتری برای معینه‌های کاروان‌ها بیان می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: مباحثی مانند نرم افزارهای کمک کننده به حج، موضوع مسافر قبله و اپلیکیشن حج و زیارت از آن دست کارهای ماندگار و به روزی است که خوشبختانه به خوبی از سوی حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری انجام شده و در حج امسال نیز به حجاج کمک کرده است.

مطیعی با اشاره به لزوم استفاده از فضای مجازی برای آموزش حجاج خاطرنشان کرد: اساساً ایجاد سامانه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های هوشمند بسیار خوب است و می‌تواند رغبت زیادی نیز در بین حجاج ایجاد کند و از سوی دیگر آمادگی حجاج برای یک حج مناسب را نیز بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به اقبال جوانان هم استانی به حوزه های علمیه گفت: استان ما ظرفیت های بسیار خوبی در بین روحانیان جوان دارد که نمونه بارز آن حضور ۹۰۰ روحانی بومی استان فقط در شهر مقدس قم است.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: یکی از برکات خوب حضور روحانیان در کنار زائران این است که حجاج اطمینان خاطر پیدا می کنند. ضمن اینکه با حضور روحانیون شاهد هستیم که بسیاری از مسائل و بدبینی ها برای افراد اصلاح می شود و این می تواند به آرامش خاطر حجاج و زائران هم کمک شایانی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha