• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403061006260
  • خبرنگار : 50042

دانشگاه‌ها به توسعه رشته‌های مرتبط با نیازهای جامعه توجه کنند

دانشگاه‌ها به توسعه رشته‌های مرتبط با نیازهای جامعه توجه کنند

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دانشگاه‌ها به تقویت زیربناهای فرهنگی و توسعه رشته‌های مرتبط با نیازهای جامعه توجه کنند، گفت: دانشگاه‌ها در تکریم اساتیدی که در مسیر ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کنند، گام بردارند.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، ۱۰ شهریورماه در دیدار با رؤسای دانشگاه‌های استان و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی دانشگاه‌های گیلان، پیوند بین حوزه و دانشگاه را از ثمرات انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: دانشگاه‌ها مبدأ تحول و پیشرفت جامعه هستند.

وی با تأکید بر تقویت کارکردهای فرهنگی و پژوهشی مراکز دانشگاهی، افزود: امروز حوزوی آگاه و آشنا نسبت به جامعه و سیاست کاملا دانشگاهی را درک می‌کند و دانشگاهی آگاه و فرهیخته و آشنا به مسائل روز نیز قشر حوزه را درک می‌کنند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه تربیت قشر فرهیخته جامعه از ثمرات وحدت بین حوزه و دانشگاه است، تصریح کرد: اقشار مختلف جامعه در دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند لذا توجه به ارتقای دانش سیاسی و اجتماعی اساتید و دانشجویان برای تعالی جامعه ضرورت دارد.

وی با تأکید بر ضرورت جهاد تبیین در دانشگاه‌ها، بیان کرد: در طول تاریخ شیعه چند دوره تحول عمیق علمی را شاهد بودیم و امروز سطح دانش در دانشگاه‌های کشور به ویژه استان در طراز خوبی قرار دارد.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها به تقویت زیربناهای فرهنگی و توسعه رشته‌های مرتبط با نیازهای جامعه توجه کنند، خاطرنشان کرد: نظارت بر کارکردهای اعضای هیئت علمی، توجه و حمایت از نخبگان در اولویت روسای دانشگاه‌ها باشد.

وی همچنین خواستار برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با حفظ هویت تمدن اسلامی ایرانی، در دانشگاه‌ها شد و گفت: دانشگاه‌ها در تکریم اساتیدی که در مسیر ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کنند،  گام بردارند.

آیت‌الله فلاحتی بر تقویت جایگاه پژوهش در دانشگاه‌ها نیز تأکید کرد و افزود: پژوهش کوششی برای یافتن بهترین راهکارهای ممکن برای حل مشکلات موجود در عرصه‌های زندگی و راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان است.

امام جمعه رشت، همچنین خواستار تبادل علمی دانشگاه‌ها با یکدیگر و سایر مراکز علمی شد و افزود: در راستای لزوم تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه برای برون رفت از مشکلات فرهنگی و علمی پسندیده است که دانشگاه‌ها از اساتید معمم بهره گیرند و روحانیون شاخص را دعوت به همکاری کنند.

وی بیان کرد: دشمن از عدم آگاهی سیاسی دانشجویان، به نفع خود بهره می‌گیرد و همه مقدمات حضور دانشجویان ما را در کشور خودشان فراهم می‌کند، از اینرو باید پیرامون شیوه‌های ارتقا آگاهی‌های مربوط به دانش دین و سیاست بیشتر صحبت کرد.

وی سیاست را تدبیر جامعه دانست و گفت: اگر دانشجویان ما سیاست‌های کشور خود را بشناسند؛ هرگز کشور خود را ترک نخواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha