• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403061006258
  • خبرنگار : 50233

در نهمین اجلاسیه «مجاهدان در غربت» انجام می‌شود

تجلیل از زهرا مصطفوی و رونمایی از تندیس شهید امیرعبداللهیان در استان سمنان

تجلیل از زهرا مصطفوی و رونمایی از تندیس شهید امیرعبداللهیان در استان سمنان

ایسنا/سمنان دبیر اجرایی نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت از تجلیل از زهرا مصطفوی، دختر امام راحل و رونمایی از تندیس شهید امیرعبداللهیان در حاشیه برگزاری اجلاسیه نهم مجاهدان در غربت خبر داد.

محمد سالاریان امروز (۱۰ شهریور ماه) با اشاره به برخی از مهمترین برنامه‌های جنبی این اجلاسیه، گفت: همزمان با اجلاسیه نهم از تندیس شهید امیرعبداللهیان در یکی از میادین دامغان و قبر نمادین این شهید والامقام در گلزار شهدای دامغان رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه عوامل این اجلاسیه در سال‌های آغازین اجلاسیه برنامه‌ریزی کرده بودند که اجلاسیه دهم در خارج کشور برگزار شود، ادامه داد: با تلاش مسئولان و همراهی آنها، این اجلاسیه چند سال است که در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود. ضمن اینکه اجلاسیه سال قبل در دو کشور محور مقاومت برگزار شد.

سالاریان بیان کرد: اجلاسیه نهم بعدازظهر سه‌شنبه (۱۳ شهریور ماه) در مرکز همایش‌های دانشگاه دامغان با حضور بیش از ۱۶۰ مهمان از سطوح مختلف و از ۲۶ کشور جهان در دامغان برگزار خواهد شد.

وی همچنین از تجلیل از زهرا مصطفوی خمینی، دختر امام راحل به‌عنوان موسس و دبیرکل مجمع جهانی حمایت از فلسطین خبر داد و گفت: سردار رادان از جمله مهمانان این اجلاسیه است. همچنین قرار است اوحدی، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و عراقچی، وزیر امور خارجه کشور نیز در این اجلاسیه حضور یابند.

او از حضور مهمانانی از یمن، سوریه، لبنان، فلسطین و ... در این اجلاسیه خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته نخستین نشست پارلمان کشورهای محور مقاومت در اجلاسیه هشتم برگزار شد. امسال نیز تعدادی از نمایندگان پارلمان مقاومت برای حضور در اجلاسیه دعوت شده‌اند.

سالاریان با اشاره به برخی برنامه‌های جنبی این اجلاسیه، افزود: نامگذاری یک میدان، بولوار و یک شهرک به نام وزیر خارجه شهید، رونمایی از قبر نمادیان شهید امیرعبداللهیان در دامغان، توزیع ۸۰۰ سبد معیشتی بین محرومان، هدیه اقلامی به ۸۰ زوج جوان، کمک به خانواده‌های مجاهدان محور مقاومت از جمله نیروهای فاطمیون و زینبیون و ... از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این اجلاسیه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha