• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403061006238
  • منبع : نمایندگی سمنان

سوگواره «روایت شور عشق» در استان سمنان برگزار شد

سوگواره «روایت شور عشق» در استان سمنان برگزار شد
تصویر تزیینی است

ایسنا/سمنان معاون صنایع دستی استان سمنان از برگزاری اختتامیه نخستین سوگواره فرهنگی - هنری «روایت شور عشق» در خانه صنایع‌ دستی خیرآباد سمنان خبر داد.

سمانه سلطانی‌پور امروز (۱۰ شهریور ماه) اظهار کرد: اختتامیه نخستین مسابقات فرهنگی - هنری اربعین حسینی با عنوان «روایت شور عشق» به همت خانه صنایع‌ دستی خیرآباد با حضور مسئولان و هنرمندان صنایع دستی شهرستان سمنان برگزار شد. طراحی، نقاشی، پوستر، نگارگری و تذهیب، خوشنویسی، تایپوگرافی از جمله قالب‌های پذیرفته‌شده در این سوگواره بود.

وی ادامه داد: ۷۴ هنرمند از سراسر کشور با ۱۵۰ اثر در نخستین سوگواره فرهنگی - هنری روایت شور عشق شرکت کردند. پس از داوری ۹۵ اثر از ۵۲ هنرمند برگزیده شدند و در پایان، از برگزیدگان این رویداد تقدیر شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان بیان کرد: تولید زنده محصولات صنایع‌ دستی برای آشنایی علاقه‌مندان و گردشگران، برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور هنرمندان، جشنواره‌ها، ارائه مشاوره به هنرمندان و هنرجویان صنایع‌ دستی، تهیه مواد اولیه برای هنرمندان و هنرجویان، برگزاری نمایشگاه‌های هنری و ایجاد فضای کارگاهی برای دانشجویان این حوزه، از دیگر برنامه‌های این رویداد هنری بود.

او همچنین از افتتاح یک فروشگاه صنایع دستی دیگر در سمنان خبر داد و گفت: با صدور مجوز برای فروشگاه صنایع‌ دستی قومس فعالیت این فروشگاه صنایع‌ دستی آغاز شد. با افتتاح این فروشگاه، تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌ دستی در استان سمنان به ۲۲ باب افزایش یافت.

وی افزود: اکنون هفت فروشگاه صنایع‌ دستی در سمنان، ۱۰ فروشگاه صنایع‌ دستی در شاهرود، دو فروشگاه صنایع‌ دستی در دامغان، دو فروشگاه صنایع‌ دستی در مهدیشهر و یک فروشگاه در شهرستان گرمسار تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha