• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403061006166
  • خبرنگار : 50187

مدیرعامل آبفای استان:

مخازن آبی کرمان پُر است/ ۲۸ کیلومتر از پروژه انتقال آب مانده است

مخازن آبی کرمان پُر است/ ۲۸ کیلومتر از پروژه انتقال آب مانده است

ایسنا/کرمان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: از آخر مردادماه در کرمان، مخازن آبی پر است و با خنک‌تر شدن هوا، به وضعیت پایدار رسیده‌ایم.

علیرضا عبدیان بعد از ظهر امروز ۱۰ شهریورماه در جلسه سازگاری با کم‌آبی استان کرمان اظهار کرد: چندین چاه پدافندی برای عبور از پیک تابستان امسال در کرمان وارد مدار شد و در سال آبی گذشته ۱۳۷ حلقه چاه حفر و تجهیز کردیم.

وی با اشاره به اینکه متوسط هزینه حفر هر حلقه چاه در روستاها هفت میلیارد و در شهر ۱۰ میلیارد تومان است، افزود: از آخر مردادماه در کرمان، مخازن آبی پر است و با خنک‌تر شدن هوا، به وضعیت پایدار رسیده‌ایم و ۱۱ چاه پدافندی اکنون خاموش است.

عبدیان در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه آب و فاضلاب استان بیان کرد: نخستین مشکل، تکمیل خط انتقال آب خلیج فارس به کرمان است که اکنون نیمه فعال است و ۲۸ کیلومتر و دو ایستگاه پمپاژ این پروژه مانده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: فاز اول تصفیه‌خانه آب کرمان تکمیل است و سه مترمکعب بر ثانیه ظرفیت دارد و بایستی سریع‌تر تحویل ما بشود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت تامین آب شرب در استان و مطالب مطرح شده درباره کمبود آب در شهربابک بیان کرد: ۸۰ درصد آب شهرستان شهربابک، شامل پنج شهر و روستاها، از دشت تامین می‌شود.

به گزارش ایسنا، غلامرضا نویدی نماینده مردم شهربابک نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سال‌ها تنش آبی در شهرستان داریم، افزود: شهربابک سومین شهرستان پهناور استان است و نیاز آبی دارد.

وی تصریح کرد: نگران وضعیت شهرستان هستیم و درخواست داریم دو حلقه چاه وارد مدار بهره‌برداری شود زیرا اکنون مردم با کمبود آب ماجه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۱ ۱۵:۳۳

باسلام و احترامات تمایلی تامینی و تکاملی ::: زرند کرمان تمام آب بدنش از دست داده!! از لحاظ ریه اوضاعش اصلا خوب نیس