• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403061005922
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

۸۷.۸۱ درصد دانش‌آموزان ‌کردستانی‌ ثبت‌نام قطعی کرده‌اند

۸۷.۸۱ درصد دانش‌آموزان ‌کردستانی‌ ثبت‌نام قطعی کرده‌اند

ایسنا/کردستان مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، از اعلام آمادگی برای سال‌تحصیلی جدید گفت: از ۳۲۰ هزار دانش‌آموز، ۸۷.۸۱ درصد از دانش‌آموزان ثبت‌نام خود را تاکنون در مدارس مورد انتخاب خود قطعی کرده‌اند.

هاشم ناظمی‌جلال امروز شنبه(۱۰ شهریور) در شورای آموزش و پرورش استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، از اعلام آمادگی برای آغاز سال‌تحصیلی جدید خبر داد و اظهار کرد: زمینه تحصیل ۳۲۰ هزار دانش‌آموز در قالب ۳  هزار مدرسه فراهم شده است.

وی افزود: مقرر شده تا اول سال‌تحصیلی جدید ۴۳ پروژه مهر شامل ۲۲ زمین چمن مصنوعی, ۱۰ کفپوش فضای باز و ۱۱ سالن ورزشی کوچک در استان افتتاح و به بهره‌برداری می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کر دستان، با اشاره به اینکه از ۳۲۰ هزار دانش‌آموز، ۸۷.۸۱ درصد از دانش‌آموزان معادل ۲۸۱ هزار و ۳۳۵ نفر ثبت‌نام خود را تاکنون در مدارس مورد انتخاب خود قطعی کرده‌اند، بیان کرد: سایر دانش‌آموزان نیز به دلیل مدارس غیرانتفاعی، شاهد و یا تجدید شدن در امتحانات نهایی، فعلا نتوانسته‌اند ثبت‌نام کنند.

وی، با اشاره به اهمیت فضای ورزشی ایمن و استاندارد در مدارس و لزوم اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی بیان کرد: همزمان با هفته دولت امسال؛ ۲۰ پروژه ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب طرح سپهبد شهید سلیمانی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال در آموزش و پرورش کردستان وارد فاز بهره‌برداری شد.همچنین ۵۰ میلیارد ریال تجهیزات ورزشی در قالب پروژه مهر ۱۴۰۳ در سطح استان توزیع شد.

به گفته ناظمی جلال، سرانه فضای ورزشی ورزش دانش‌آموزی در استان از ۱۸.۵ صدم متر مربع سال ۱۴۰۰، به ۲۶ صدم متر مربع در تابستان سال جاری رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از جذب و هزینه‌کرد اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی از محل اعتبارات وزارت آموزش و پرورش و کمک بیش از ۳ میلیارد تومانی از محل کمک‌های مردمی و خیرین خبر داد و عنوان کرد،د تمامی اعتبارات در محل خود، فراهم کردن فضا و در جهت توسعه علم و دانش هزینه شده است.

ناظمی‌جلال با اشاره به کمبود فضا و هزینه‌های بالای یادآور شد: ۶۵۰ هزار نفر از اولیا دانش‌آموزان با آموزش و پرورش ارتباط مستقیم دارند، انتظار می‌رود که هر کدام به سهم خود ما را یاری کنند.

ابراهیم مرادی، مدیرکل نوسازی استان کردستان نیز در این شورا وجود مشکل سرویس مدارس دانش‌آموزان و کمبود فضا را از جمله مشکلات این حوزه عنوان کرد.

رئیس انجمن اولیا و دانش‌آموزان استان کردستان نیز با انتقاد از افزایش ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی تعرفه‌های شهریه مدارس یادآور شد: نباید هزینه مدارس دولتی را از جیب مردم گرفت، بلکه باید اعتبار و ردیف بودجه استانی برای این حوزه در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha