• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403061005911
  • خبرنگار : 71443

سرهنگ بازنشسته آمریکایی: سرنگونی اف ۱۶ اوکراین تمایل غرب برای کمک‌ بیشتر را کم می‌کند

سرهنگ بازنشسته آمریکایی: سرنگونی اف ۱۶ اوکراین تمایل غرب برای کمک‌ بیشتر را کم می‌کند

سرنگونی یک جنگنده اهدایی اف-۱۶ به اوکراین تبعاتی را برای کی‌یف به همراه دارد که به گفته یک تحلیلگر نظامی آمریکایی می‌تواند به کاهش ارسال این جت‌ها به اوکراین از سوی غرب منجر شود.

به گزارش ایسنا، کارن کویتکوفسکی، سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی آمریکا و تحلیلگر سابق وزارت دفاع این کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک درباره سرنگونی یک جنگنده اف-۱۶ در اوکرین توسط پدافند هوایی پاتریوت خود اوکراینی‌ها اظهار داشت: عدم موفقیت اف-۱۶ و انتظار شکست‌های آینده، به کاهش تمایل و کاستن از سرعت ارسال بیشتر این جت‌ها به اوکراین منجر می‌شود.

این سرهنگ بازنشسته آمریکایی همچنین تصریح کرد: با این حال، اگر کی‌یف مایل به دریافت تجهیزات و فناوری پیشرفته‌تر و حتی مجوز ایالات متحده برای حملات به عمق خاک روسیه است، باید عملکرد ارتش خود در برابر تلفات مداوم یا برتری رزمی، لجستیکی و استراتژیک روسیه را بپذیرد.

کویتکوفسکی در ادامه گزارش‌ها مبنی سرنگونی اف-۱۶ توسط یک سیستم دفاع هوایی پاتریوت را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد هم ایالات متحده و هم انگلیس، هر کدام قبلاً یک هواپیما را در جریان جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ با آتش پاتریوت خودی از دست داده بودند.

اگرچه مشکلی که باعث این خسارات می‌شد تا سال ۲۰۰۳ برطرف شد اما کویتکوفسکی خاطرنشان کرد پاتریوت‌های عرضه شده به اوکراین احتمالاً دارای سیستم‌های قدیمی‌تری هستند که هنوز هم می‌توانند در معرض این مشکل باشند.

وی در پایان گفت: همه ناظران صادق در داخل و خارج از این درگیری می‌دانند که اوکراین با مجموعه‌ای از تجهیزات قدیمی‌تر، از تجهیزات باقی‌مانده دوران شوروی و دوران ویتنام، اغلب از نظر فناوری ناسازگار که توسط افرادی که تقریبا با این سیستم‌ها آشنا نیستند، در فضای نبردی که بی‌قاعده است و از نظر لجستیکی به خوبی پشتیبانی نمی‌شود. می‌جنگد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha