• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403061005880
  • خبرنگار : 50037

آبرسانی به ۸ روستای همدان در هفته دولت

آبرسانی به ۸ روستای همدان در هفته دولت

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افتتاح پروژه‌های آبرسانی در هشت روستای استان همدان به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به این روستاها هزینه شده است.

فرهاد بختیاری‌فر شنبه ۱۰ شهریور در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار کرد: آبرسانی به روستاها همواره در دستور کار ما قرار دارد و پروژه‌های مهمی در هفته دولت پیرامون این موضوع، بهره‌برداری شده است.

وی با اشاره به افتتاح شش طرح آبرسانی در شهرستان نهاوند، تصریح کرد: مهین‌آباد، چولک اصلی و قپانوری، طائمه، شعبان، توانه و راوند علیا و سفلی در هفته دولت آبرسانی شدند و ۲۳۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به این روستاها هزینه شد.

وی ادامه داد: آبرسانی به روستای مهین‌آباد با حفر یک حلقه چاه عمیق توسط خیّر محترم آبرسان و اجرای خط انتقال، خط برق و تجهیز چاه با ۳۵ میلیارد ریال اعتبارو آبرسانی به روستای چولک اصلی و قپانوری نیز با حفر یک حلقه چاه عمیق توسط خیّر آبرسان و اجرای خط انتقال، خط برق و تجهیز چاه با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار، افتتاح شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به آبرسانی به روستای طائمه، تصریح کرد: آبرسانی به این روستا از طریق حفر یک حلقه چاه عمیق توسط خیّر آبرسان و اجرای خط انتقال، خط برق و تجهیز چاه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی انجام شده است.

بختیاری‌فر خاطرنشان کرد: روستاهای شعبان و توانه نیز از طریق حفر یک حلقه چاه عمیق، اجرای خط انتقال، خط برق و تجهیز چاه، هرکدام با اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی آبرسانی شدند. آبرسانی به روستاهای راوند علیا و سفلی نیز با احداث ایستگاه پمپاژ، تعویض شبکه آبرسانی، اجرای خط انتقال و ساخت مخزن، انجام شده است.

وی همچنین پیرامون روستاهایی که به مناسبت هفته دولت در شهرستان کبودراهنگ آبرسانی شدند، اظهار کرد: پروژه‌های آبرسانی به روستاهای اوزون‌دره و قزلجه کوهین نیز در هفته دولت و با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال، افتتاح شد.

بختیاری‌فر با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه آبرسانی به روستای اوزون‌دره، گفت: یک حلقه چاه به صورت مشارکتی با خیّرین و حلقه دوم توسط شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اعتباری بیش از ۳۶ میلیارد ریال، حفر شده و تجهیز این چاه‌ها نیز با اعتباری بیش از ۱۷ میلیارد ریال، انجام شده است.

 وی با بیان اینکه گام بعدی برای آبرسانی به ساکنین روستای اوزون‌دره، احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی با اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال بود، ادامه داد: پس از آن نیز بخشی از شبکه توزیع روستا از محل محرومیت‌زدایی با اعتباری افزون‌بر پنج میلیارد ریال، اصلاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تأکید کرد: سه کیلومتر خط پمپاژ و خط انتقال از محل اعتبارات پروژه‌های محرومیت‌زدایی با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال در این پروژه، اجرا شده است.

بختیاری‌فر با اشاره به پروژه آبرسانی به روستای قزلجه‌کوهین، بیان کرد: ۳۸۰۰ متر خط انتقال آب به کمک خیّرین آبرسان و با اعتبار ۲۰میلیارد ریال و ۲۳۰۰ متر شبکه توزیع آب با اعتبار ۸۵۰ میلیون ریال در این پروژه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه روستای قزلجه کوهین پیش‌تر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب نبوده است، یادآور شد: ۸۲ فقره انشعاب در روستای قزلجه کوهین واگذار شده تا آب پایدار و بهداشتی در اختیار ساکنین این روستا، قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha