• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403061005590
  • خبرنگار : 50188

مدیرعامل اعلام کرد

مونتاژ ماشین آلات معدنی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان؛ به زودی

مونتاژ ماشین آلات معدنی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان؛ به زودی

ایسنا/کرمان مدیرعامل منطقه ویژه رفسنجان چشم‌انداز آینده این منطقه را مثبت ارزیابی نمود و گفت: با استقرار شرکت تخصصی مونتاژ ماشین‌آلات معدنی و ورود در حوزه آی‌تی و آی‌سی‌تی و همچنین استقرار مونتاژ وتولید پنل خورشیدی در منطقه ویژه در آینده نزدیک قطب تولید پنل‌های خورشیدی خواهیم شد.

روح‌الله بهرامشاهی شامگاه ۹ شهریورماه در نشست با رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به مکاتبات صورت‌گرفته در خصوص خط ‌آهن احمد آباد- منطقه ویژه  کرمان (باغین) در زمان دولت شهید رئیسی، اظهار کرد: موضوع خط ریلی یاد شده هم‌اکنون در دو وزارتخانه راه و شهرسازی و کشور در حال پیگیری است.

وی ابراز امیدواری کرد با ورود بانک روسی مجری طرح کریدور شمال به جنوب شرکت‌های بزرگ چین، خط ریلی آهن احمد آباد- رفسنجان - باغین به‌زودی وارد فاز اجرایی شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با اشاره به متوقف شدن واگذاری زمین در منطقه گفت: امسال بنا داریم به توسعه زیرساخت‌های منطقه بپردازیم و هم‌اکنون این امر با لوله‌گذاری، جدول‌کشی و ساخت انبارهای بزرگ روباز و مسقف و همچنین با مصوب نمودن طرح جامع منطقه بر حوزه زیرساخت تمرکز شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این دیدار گفت: با همگرایی و تفاهم می‌توانیم در حوزه رشد و توسعه منطقه گام‌های بزرگی برداریم.

سیدمهدی طبیب‌زاده با اشاره به دوره‌های کارآفرینی برای دانش‌آموزان و معلمان این رشته شروع کارآفرینی را از دوره دبستان و دبیرستان دانست و در ادامه به چهار توافق مهم با شرکت مس اشاره و بیان کرد: اولین تفاهم ما با شرکت مس در زمینه تعریف زنجیره ارزش مس پس از مراحل استحصال کاتد و ورود بخش خصوصی به این زنجیره است. دومین تفاهم ما ورود به بحث نظام پیمانکاری بین‌المللی است که هدف آن معرفی ظرفیت‌های بازار استان کرمان به شرکت مس است.

وی سومین تفاهم با شرکت مس را در حوزه تامین بودجه شرکت‌های دانش‌بنیان از محل صندوقی به همین نام در شرکت مس برشمرد و افزود: چهارمین تفاهم با مس در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است که مقرر شده اولویت‌های استان را در این زمینه احصا و به شرکت مس اعلام نماییم.

رئیس اتاق بازرگانی استان، خط ریلی احمد آباد به منطقه ویژه تا کرمان را پروژه‌ای ملی و تاثیرگذار برای منطقه دانست.

طبیب‌زاده همچنین بهترین مکان برای استقرار دیتاسنتر جنوب‌شرق را منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان دانست و با توجه به اتمام ظرفیت بانک‌ها گفت: کلید اصلی تولید، تامین مالی است و اگر بتوانید همراه با خدماتی که به سرمایه‌گذاران می‌دهید یک بسته تامین مالی نیز ارائه کنید تا سرمایه‌گذاران ظرفیت‌های قانونی را در کشور پیدا کنند، جاذبه خوبی برای شما ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha