• جمعه / ۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403060905392
  • خبرنگار : 50963

فرماندهی پدافند هوایی منطقه جنوب کشور:

پدافند هوایی درعرصه سازندگی وجهادخودکفایی پیشتاز است

پدافند هوایی درعرصه سازندگی وجهادخودکفایی پیشتاز است

ایسنا/بوشهر فرماندهی پدافند هوایی منطقه جنوب کشور گفت: پدافند هوایی درعرصه سازندگی وجهادخودکفایی با امکانات و تجهیزات مدرن پیروز و پیشتاز است و آمادگی کامل برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران را دارد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ دوم رضا کلهری امروزجمعه پیش از خطبه‌های نماز جمعه در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با تسلیت و گرامیداشت ایام دهه آخر صفر و با گرامیداشت روز پدافند هوایی ارتش و با اشاره به نقش مهم این نیرو در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس حماسه‌های بی‌بدیل آفرید.

وی حضور موثر در عملیات‌های بیت‌المقدس، فتح‌المبین، طریق‌القدس، کربلای ۵ و والفجر ۸ را از جمله فعالیت‌های پدافند هوایی ارتش نام برد و گفت: این نیرو ضمن خنثی کردن تعداد ۲۴ هزار و ۸۶۳ مورد حمله هوایی دشمن بعثی به مناطق جنگی و عملیاتی، موفق به اسکورت ۳۱۴۵ فروند کشتی تجاری و نفتکش در هشت سال دفاع مقدس شده است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور با اشاره به انهدام و ساقط کردن بیش از ۶۰۰ فروند هواپیماهای رژیم بعثی عراق در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: در این راستا پدافند هوایی ارتش ۶۷ فروند بالگرد رژیم بعثی عراق را ساقط و منهدم کرد.

امیر کلهری به دوران سازندگی پرداخت و بیان کرد: در دوران سازندگی تا سال ۱۳۸۷ فرمانده پدافند هوایی ارتش به‌عنوان یکی از فرماندهان عمده نیروی هوایی ارتش در راستای تقویت بنیه دفاعی، اقدامات شایسته از حیث دستیابی به خودکفایی در تعمیر، نگهداری و بهینه‌سازی تجهیزات پدافندی به انجام رسانده است.

وی به نیروی پدافند هوایی در عرصه سازندگی و جهاد خودکفایی پرداخت و گفت: بازسازی تمام رادارهای قدیمی با تکنولوژی روز، طراحی و ساخت انواع رادارهای جدید با فناوری نوین بومی و تاکتیکی مانند آرش، کیهان ، مراقب، نذیر و دیگر راداری در پوشش وسیعی از باندهای فرکانس متنوع از جمله این طرح‌ها است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور از طراحی و ساخت انواع سامانه شنود الکترونیکی به‌صورت کاملاً بومی و بر اساس نیازهای عملیاتی قرارگاه خبر داد و بیان کرد: تقویت امکانات جنگ الکترونیک تمامی سامانه‌های راداری و موشکی، طراحی بومی سامانه‌های موشکی جدید بر اساس محورهای تهدیدات روز، ارتقاء جایگاه علمی و رشته‌های دانشگاه پدافند هوایی با نام مبارک خاتم‌الانبیا (ص)، تولید انبوه نسل جدید سامانه‌های موشکی پدافند هوایی و توپ‌های ضد هوایی هوشمند، طراحی و تولید سامانه موشکی شاهین و «یا زهرا ۳» از دیگر دستاوردهای پدافند هوایی است.

امیر کلهری با اشاره به طراحی و ساخت سامانه موشکی پدافند هوایی قادر، تولید انواع شبیه سازهای سلاح موشکی و دیگر سامانه‌های راداری در جنگ الکترونیک گفت: تولید و استقرار رادار کشف ریز پرنده‌ها، افزایش سایت‌های موشکی و مواضع پدافندی به ۳۷۰۰ مورد در کل کشور از دیگر موفقیت‌ها است.

وی رونمایی از پهپاد رزمی ناصح  و تقویت شبکه پدافند هوایی تا عمق خلیج فارس‌ را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ساخت و بهره‌برداری از رادار قدیر با برد ۱۱۰۰ کیلومتر، تولید و بهره‌برداری از رادار برد بلند نذیر و رادار سه بعدی بینا، سامانه موشکی برد متوسط مرصاد از دیگر دستاوردهای پدافند هوایی ارتش است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور توسعه و تقویت شبکه فرماندهی و کنترل بومی پدافند هوایی کشور پیامبر اعظم، تجهیز سامانه موشکی نیروی پدافند هوایی به سامانه موشک برد بلند صیاد ۳ ، رونمایی از سامانه راداری و کمک ناوبری ناصر ۴۰ و معین ۴۰ ، رونمایی از باور ۳۷۳ و تست آن در فاصله ۳۰۵ کیلومتری هدف را از دیگر دستاوردهای این مجموعه برشمرد.

امیر کلهری با بیان اینکه غیورمردان و سلحشوران نیروی پدافند هوایی ارتش، علاوه بر سازندگی‌های یاد شده اقدامات انقلابی در عرصه نظامی و حفاظت امنیتی انجام داده‌اند گفت: زمینه‌سازی برای دستگیری عبدالمالک ریگی، فرونشاندن هواپیمای ایساف حامل تفنگداران آمریکایی، انهدام هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی (هرمس)، اخطار به هواپیماهای رادارگریز آمریکا و مدیریت صحنه نبرد در دستگیری تفنگداران و ملوانان انگلیسی در خلیج فارس و در نهایت رصد پهپاد متجاوز آمریکا و هماهنگی با سامانه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha