• جمعه / ۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403060905388
  • خبرنگار : 71271

معاون علمی رئیس‌جمهور تاکید کرد

در حوزه‌های نوظهور با ایجاد ساختار موافق نیستم/ضرورت شفافیت اطلاعات در حمایت از دانش‌بنیان‌ها

در حوزه‌های نوظهور با ایجاد ساختار موافق نیستم/ضرورت شفافیت اطلاعات در حمایت از دانش‌بنیان‌ها

معاون علمی رئیس‌جمهور با تاکید بر این که در حوزه‌های نوظهور با ایجاد ساختار موافق نیستم و معتقدم توسعه حکمرانی فناورانه از جنس نرم‌افزاری است، تاکید کرد: در حوزه حمایت از شرکت‌ها نیز یکی از تاکیداتم این است که حمایت‌های انجام شده به صورت شفاف باشد.

به گزارش ایسنا، حسین افشین در نشست با جمعی از بانوان فناور، کارآفرین و دانشگاهی با اشاره به نقش کلیدی و اثربخش بانوان در تحقق سیاست‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و رونق کسب و کارهای این حوزه، اظهار کرد: معاونت علمی نقش و جایگاه ویژه‌ای را برای جامعه زنان در زیست بوم فناوری، نوآوری و دانش‌بنیان متصور است و در دوره جدید، قطعا برنامه‌های ویژه‌ای برای ارتقای دامنه اثرگذاری بانوان و استفاده از ظرفیت‌های آنان در توسعه و تحول این زیست‌بوم خواهد داشت.

وی با بیان این که از ایفای نقش نظارتی و همکاری همه بخش‌ها استقبال می‌کنیم، افزود: یکی از مشکلاتی که داریم، شفافیت اطلاعات است و در حوزه حمایت از شرکت‌ها، یکی از تاکیداتم این است که حمایت‌های انجام شده به صورت شفاف باشد.

افشین با تاکید بر ضرورت پیاده‌سازی حکمرانی دانش‌بنیان‌ها، گفت: قطعا این حکمرانی را با همراهی بانوان می‌توانیم محقق کنیم. در حوزه‌های نوظهور با ایجاد ساختار موافق نیستم و معتقدم توسعه حکمرانی فناورانه از جنس نرم‌افزاری است.

بانوان حاضر در این نشست هم در سخنانی، معاونت علمی را یکی از امیدهای جامعه زنان خواندند و بر آمادگی این جامعه برای همکاری با معاونت در جهت تحقق برنامه‌ها، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، رشد استارتاپ‌ها و حمایت از نخبگان و اقدامات تحول آفرین در حوزه‌های مختلف تاکید کردند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، همچنین دغدغه‌ها، مطالبات و دیدگاه‌های بخشی از جامعه بانوان کارآفرین و نخبه توسط نماینده آنان مطرح شد. از مهم‌ترین این مطالبات می‌توان به ضرورت ایجاد فضای مساعد بازگشت نخبگان و کارآفرینان، ایجاد یک اتاق فکر مشترک با حضور نمایندگان معاونت علمی و جامعه زنان، حمایت از طرح‌های نوآورانه و دانش‌بنیان و ایجاد سازوکارهای نوین تامین مالی برای طرح‌ها و محصولات دانش‌بنیان و فناور اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha