• جمعه / ۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403060905374
  • خبرنگار : 71368

هشدار هواشناسی نسبت به طوفانی شدن دریای عمان و بخش‌هایی از خلیج فارس

هشدار هواشناسی نسبت به طوفانی شدن دریای عمان و بخش‌هایی از خلیج فارس

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به طوفانی شدن دریای جنوب هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد سامانه کم فشارفصلی در فاصله حدود ۸۵۰ کیلومتری سواحل چابهار تقویت شده و بر اساس پیش بینی مدل‌های جوی از عصر امروز (جمعه ۹ شهریورماه) امکان تقویت و تبدیل شدن به طوفان حاره‌ای را دارد.

با بررسی مدل‌های فعلی مسیر حرکت این سامانه به سمت غرب و شمال غرب و در روز شنبه ۱۰ شهریورماه، مناطق شرقی دریای عمان است و سپس در روز یکشنبه ۱۱ شهریورماه به سمت جنوب غرب تغییر مسیر خواهد داد و طی روزهای شنبه و یکشنبه  ۹ و ۱۰ شهریورماه وضعیت متلاطم و طوفانی پیش بینی می‌شود که زمان  شروع آن از عصر جمعه ۹ شهریور و  زمان پایان مخاطره در اواخر وقت یک‌شنبه ۱۱ شهریورماه خواهد بود. احتمال رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا در این ایام و در این محدوده وجود دارد.

منطقه اثر این هشدار مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس خواهد بود که احتمال خسارت به کشتی‌ها و شناورهای تجاری و ماهیگیری و خسارت به تاسیسات ساحلی، خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی وجود دارد.

براساس این هشدار توصیه می‌شود که از تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های ماهیگیری در خلیج فارس و دریای عمان جلوگیری شود. همچنین لازم است انتقال شناورهای سبک به خشکی و مناطق امن، منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم برای  فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و همچنین سکوهای نفتی در دستورکار قرار گیرد. هواشناسی توصیه کرده که شهروندان اخبار هواشناسی و هشدارهای رسمی صادر شده توسط سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان را در این خصوص پیگیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha