• جمعه / ۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403060905291
  • خبرنگار : 71951

امام جمعه ورامین:

خدمات شهید آیت‌الله رئیسی به خدمات امیرکبیر شباهت دارد

خدمات شهید آیت‌الله رئیسی به خدمات امیرکبیر شباهت دارد

ایسنا/تهران امام جمعه ورامین گفت: زحمات دولت سیزدهم قابل دفاع بوده و در این سه سال خدمات شهید آیت‌الله رئیسی به خدمات امیر کبیر شباهت دارد.

«حجت‌الاسلام مجتبی عزیزی» امام جمعه شهرستان ورامین در خطبه‌های نماز جمعه ۹ شهریور ماه شهرستان ورامین بیان کرد: بواسطه شهادت امام حسین علیه‌السلام حرارتی در قلوب مؤمنین بوجود آمده که ابدی و جاودانه است؛ چون امری فطری است و هرگز خاموش نمی‌شود و یکی از مصادیق این حرارت تأسی به روح حماسی عاشورا است.

 وی افزود: این حماسه توأم با معرفت حضرت حق است و اساسا روح حماسه عاشورا بخاطر الهی بودن آن است و در عمق آن معرفت الله است و نتیجه آن اتصال به ذات اقدس الهی است و شاخص و حقانیت حماسه‌ها که در تاریخ کم هم نیستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عزیزی ادامه داد: اسلام پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم مملو از عرفان و حماسه است و عرفان آن اتصال به ذات اقدس الهی است و حماسه و عرفان به هم تنیده هستند و فضل آنجاست که انسان اهل عبادت باشد و شجاعت و حماسه آفرینی خود را حفظ کند؛ در هشت سال دفاع مقدس شهدای ما و رزمندگان اسلام این حماسه توام با نگاه الهی را متجلی کردند. در عاشورا این حماسه تکیه به توحید داشت که ماندگار شد.

 امام جمعه شهرستان ورامین گفت: راهپیمائی معنوی مردم دشت ورامین در روز اربعین حسینی با حرکت از قرچک به ری و حرکت هفته آینده بعنوان جاماندگان ارز طوس باعث ایجاد و تعمیق اتحاد و همبستگی در منطقه می‌شود و این حرکت و نگاه آن به عنوان نماد ثمرات فراوانی از جمله پیوند بین آحاد مردم خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عزیزی به هفته دولت اشاره و اظهار کرد: الحمدالله زحمات دولت سیزدهم قابل دفاع است و در این سه سال خدمات شهید آیت‌الله رئیسی به خدمات امیر کبیر شباهت دارد.

 امام جمعه شهرستان ورامین در خصوص رای اعتماد مجلس به دولت چهاردهم گفت: مجلس بیشترین همکاری را با کابینه دولت انجام داد و علیرغم اینکه نسبت به برخی اعضای کابینه ملاحظات جدی وجود داشت؛ اما مجلس همکاری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عزیزی تصریح کرد: آقای پزشکیان گوی و میدانِ خدمت برای شما حاضر است و ما معتقد هستیم مانند میرزای شیرازی و امیرکبیر زمانه شهید رئیسی قهرمان عمل به قاعده نفی سبیل بودند و دیدیم که ایشان از همه بهتر زبان دنیا را بلد بودند و اجازه تسلط کفار در اقتصاد و حاکمیت را ندادند و دستگاه دیپلماسی دولت چهاردهم باید خط سیر دولت سیزدهم را ادامه دهد و نباید دیپلماسی التماس جایگزین آن شود و دیپلماسی دولت سیزدهم مورد تایید مقام معظم رهبری است و در مورد خط سیر دولت یازدهم و دوازدهم فرمودند عبرت است بنا بر این نباید منتظر گوشه چشم غربی‌ها باشید. بلکه مسیر عزت این ملت بزرگ و کبیر را بپیمائید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha