• جمعه / ۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403060905217
  • خبرنگار : 50184

استاندار کرمانشاه:

نباید به جامعه ناامیدی تزریق کنیم

نباید به جامعه ناامیدی تزریق کنیم

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: کارهای خوبی در استان در حال انجام است و نباید به جامعه ناامیدی تزریق کنیم.

محمدطیب صحرایی در مراسم گرمیداشت روز خبرنگار در تالار انتظار کرمانشاه، با اشاره به گلایه‌ها و نقدهای برخی از خبرنگاران از آمارها و شاخص‌های منفی استان کرمانشاه، اظهار کرد: ما وارث وضعیتی هستیم که از گذشته به ما به ارث رسیده، اما باید برای بهبود شرایط تلاش کنیم و اینقدر به جامعه ناامیدی ندهیم.

وی با بیان اینکه کارهای خوبی در استان صورت گرفته و باید به مردم کرمانشاه امید واقعی بدهیم، گفت: نباید اینقدر از استان خود منفی بگوییم. 

استاندار کرمانشاه با اشاره به عملکرد سه ساله دولت سیزدهم در استان کرمانشاه اظهار کرد: کرمانشاه به لحاظ بیکاری در دهه ۹۰ در شش سال پیاپی در رتبه اول قرار داشت و حتی در سال ۱۳۹۵  آمار بیکاری استان به حدود ۲۲.۵ درصد رسیده بود. 

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده، در سال ۱۴۰۱ این آمار به ۱۴.۲ درصد و در سال ۱۴۰۲ به ۱۲.۳ درصد رسید که نشان می‌دهد به برکت کارهای صورت گرفته در دولت سیزدهم نرخ بیکاری استان به نصف رسیده است، البته هنوز در رتبه دوم بیکاری کشور قرار داریم.

وی گفت: سال گذشته به شهید رئیسی پیشنهاد دادیم که پنج استان کشور که از نظر نرخ بیکاری شرایط مناسبی ندارند، به صورت جدا دیده شوند و مقرر شد که یک قرارگاه اشتغال در کشور تشکیل شود و کارهای آن داشت قدم به قدم پیش می‌رفت که فاجعه شهادت آیت‌الله رئیسی رخ داد، با این حال با روی کار آمدن دولت جدید بازهم پیگیری‌های خود را ادامه دادیم و این موضوع را با وزیر کشور جدید نیز مطرح کرده‌ایم. 

صحرایی به موضوع وضعیت نابسامان فرودگاه کرمانشاه در سال‌های اخیر نیز اشاره و اظهار کرد: روزی که من به کرمانشاه آمدم، تعداد پروازهای این فرودگاه فقط ۱۰ پرواز در هفته بود، اما اکنون به حدود ۶۰ تا ۷۰ پرواز رسیده است. 

وی تاکید کرد: تا پاییز باند اصلی فرودگاه کرمانشاه فعال خواهد شد و تعداد پروازها بازهم افزایشی می‌شود. 

استاندار کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت راه آهن کرمانشاه نیز اعلام کرد: طی ۱۹ ماه گذشته ۱۲ نامه رسمی را به منظور پیگیری موضوع راه آهن کرمانشاه به مسئولان کشوری از رئیس‌جمهوری تا وزیران وزارتخانه‌های ذیربط نوشته‌ام و ثمره آن این شده که از محل اجازه رهبری حدود ۳۰ همت به راه آهن کرمانشاه اختصاص پیدا کند. 

وی یادآورشد: اگر راه‌آهن به مرز خسروی برسد، این مرز عملکرد و تاثیر متفاوتی را برای اقتصاد کرمانشاه به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه به استفاده از ظرفیت مرز و همجواری با کشور عراق اشاره کرد و گفت: یکی از مزیت‌های همجواری با کشور عراق برای استان ما استفاده از ظرفیت اربعین بود که گردش مالی خوبی را در استان بوجود آورده است. 

صحرایی تاکید کرد: همچنین به واسطه اربعین طی یکی دو سال اخیر ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های استان بهسازی شد. از ۱۹ نقطه حادثه خیز در سطح استان هم یازده نقطه رفع شده و سه نقطه دیگر نیز تا آخر تابستان رفع خواهد شد و تا پایان امسال تمام نقاط حادثه خیز جاده‌ای استان رفع می‌شود. 

وی استفاده تجاری از مرز را از دیگر مزیت‌های همجواری با عراق برای استان دانست و گفت: در حال حاضر روزانه ۱۲۰۰ کامیون از مرز پرویزخان به عنوان یک گلوگاه اقتصادی مهم از کرمانشاه به کردستان عراق تردد می‌کنند. 

استاندار کرمانشاه یکی از عملکردهای شاخص دولت سیزدهم در کرمانشاه را در حوزه آب عنوان کرد و گفت: در این مدت ۳۵۰ روستای کرمانشاه از تنش آبی خارج شدند، یعنی هر سه روز یک روستا از تنش آبی خارج شد که یک رکورد محسوب می‌شود. شهر جوانرود نیز که با تنش شدید آبی مواجه بود، این روزها دیگر مشکلی در این زمینه ندارد. 

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه یکی از سه استان اول کشور در بحث جهاد آبرسانی است، افزود: با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) قراردادی برای رفع تنش آبی ۸۱۱ روستای استان منعقد شده که در حال حاضر طبق برنامه پیش می‌رویم.  

وی یکی از اقدامات مهم دیگر در مدت سه سال گذشته را بحث گازرسانی عنوان کرد و گفت: یک چهارم روستاهای استان طی این مدت گازدار شده‌اند.

صحرایی در ادامه به حواشی شورای شهر و علت عدم برخورد با تخلف برخی اعضا نیز عنوان کرد: سال گذشته تخلفات شورای شهر کرمانشاه را با مستندات به نهادهای مربوطه در کشور ارسال کردیم، اما در آنجا با وساطت‌هایی مقرر شد مهلت سه ماهه‌ای به اعضای این شورا داده شود تا با هم تعامل پیدا کنند، اما به حادثه شهادت آیت‌الله رئیسی برخورد و کار تا حدودی ماند، وگرنه ما هم معتقدیم که کار در شورای شهر نباید اینگونه باشد.

استاندار کرمانشاه در خصوص موضوع شهربازی کرمانشاه نیز گفت: در طول سال‌های اخیر مدام موضوع شهربازی را از شهردار و شورای شهر پیگیری کردم، اما متاسفانه این پروژه مشکل حقوقی و معارض دارد. البته باز هم پیگیرم این مشکل حل شود.

صحرایی در ادامه در پاسخ به حواشی استخدام ۳۰ نفر در استانداری و فرمانداری‌های کرمانشاه و شائبه نسبت‌های فامیلی برخی از این استخدامی‌ها با او و برخی دیگر از مسئولان نیز گفت: از تاریخ ۱۵ مرداد سال گذشته به دلیل نیازی که استانداری و فرمانداری‌ها به نیروی انسانی داشتند، درخواست نیرو دادیم و حدود یک سال فرآیند اداری آن زمان برد، تا اینکه سرانجام مجوز استخدام ۳۰ نفر را به ما دادند که ۱۴ نفر از آنها برای فرمانداری‌های شهرستان‌ها بودند و ۱۶ نفر باقی مانده نیز در استانداری مشغول به کار شدند. 

وی ادامه داد: بخشی از افرادی که از طریق این طرح در استانداری استخدام شدند، از مجموعه رانندگان و خدماتی‌ها و حراست بودند که سال‌ها در این مجموعه کار کرده بودند، لذا از این ظرفیت استفاده کردیم. 

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: از میان افرادی که استخدام شده‌اند، هیچکدام از آنها هیچ نسبتی با من ندارند. 

وی در ادامه به تغییر دولت اشاره و اطهار کرد: طی مدتی که در استان بوده‌ام، هیچگاه برای این مردم کم نگذاشته‌ام و تا آخرین ساعت و لحظه‌ها مسئولیتم نیز به آنها خدمت خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، مراسم امسال روز خبرنگار به دلیل حضور جمعی از خبرنگاران در مرز خسروی جهت پوشش مراسم اربعین با تاخیر برگزار شد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha