• جمعه / ۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403060905166
  • خبرنگار : 50121

مدیر آموزش و پرورش اردستان خبر داد:

۶۵ درصد فضای آموزشی اردستان فرسوده و غیراستاندارد است

۶۵ درصد فضای آموزشی اردستان فرسوده و غیراستاندارد است

ایسنا/اصفهان مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردستان گفت: از فضاهای آموزشی که در این شهرستان وجود دارد حدود ۶۵ درصد آنها قدمت بالای ۵۰ سال دارد و غیراستاندارد است.

احمد خاکسار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال با برنامه‌ریزی و حمایت‌هایی که از مدیران مدارس انجام شده پروژه مهر هم‌زمان با سراسر کشور در ۶۵ مدرسه شهرستان اردستان در حال اجرا است.

وی با اشاره به بازدید از مدارس شهرستان، افزود: شاداب سازی و تعمیرات فضاهای آموزشی مدارس شهرستان در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم تا ۲۵ شهریور همه مدارس شهرستان را به یک سطح قابل قبول برای شروع سال تحصیلی برسانیم.

مدیر آموزش و پرورش اردستان در خصوص کتاب‌های درسی مدارس شهرستان، گفت: کتب تمامی مقاطع تحصیلی دبستان را تحویل گرفتیم و در زمان مناسب برای استفاده دانش آموزان به مدارس تحویل خواهیم داد. همچنین تحویل کتاب‌های سایر مقاطع در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد برای ابتدای مهرماه مشکل کمبود کتاب نداشته باشیم.

خاکسار با تأکید بر اینکه برای سال تحصیلی جدید هیچ کلاسی در تمام مقاطع تحصیلی بدون معلم و آموزگار نخواهیم داشت، تصریح کرد: برای سال تحصیلی جدید از حدود ۱۵ نیروی بازنشسته فرهنگی و دو نفر سرباز معلم برای کلاس‌های مقاطع تحصیلی بهره خواهیم برد.

وی با اشاره به پروژه‌های آموزشی نیمه‌کاره آموزش و پرورش اردستان، بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و تأمین اعتبار از اداره کل نوسازی، عملیات تکمیل سالن ورزشی دبیرستان امام خمینی اردستان بعد از گذشت ۱۷ سال از سر گرفته شد و تا بهمن‌ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر آموزش و پرورش اردستان، اضافه کرد: مدرسه شش کلاسه سردار سلیمانی پیشرفت ۹۰ درصدی داشته و تجهیزات آن خریداری شده و فقط تکمیل کارگاه آموزشی باقی مانده که تلاش خواهیم کرد برای سال آینده در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

خاکسار با بیان اینکه از فضاهای آموزشی که در این شهرستان وجود دارد حدود ۶۵ درصد آنها قدمت بالای ۵۰ سال دارد و غیراستاندارد است، گفت: بسیاری از فضاهای آموزشی از نظر فنی قدیمی و فرسوده هستند ولی همچنان دانش آموزان از آنها استفاده می‌کنند.

وی در خصوص گلایه خانواده‌ها درباره بلاتکلیفی کادر آموزشی مدارس شهرستان، گفت: ساماندهی دبیران و معلمان در هنرستان و دبیرستان‌های شهرستان انجام شده، ولی در مقطع دبستان با توجه به اینکه هر سه سال باید تغییرات داشته باشیم هنوز به نتیجه نهایی نرسیدیم، ولی تا قبل از ۲۵ شهریور کادر آموزشی مدارس ابتدایی را نهایی خواهیم کرد.

مدیر آموزش و پرورش اردستان در خصوص تغییر برخی از مدیران مدارس با توجه به ممنوعیت آن توسط وزیر آموزش و پرورش، گفت: تغییراتی که در برخی مدارس انجام شده قبل از انتصاب و سخنان وزیر جدید آموزش و پرورش بود و جابجایی‌های صورت گرفته شامل بخشنامه وزیر جدید نمی‌شود.

خاکسار خاطرنشان کرد: تغییرات مدیران مدارس شهرستان به هیچ عنوان سیاسی و با واسطه نبوده و فقط بر اساس معیارهای کمیته انتصابات اداره آموزش و پرورش بوده است.

وی در خصوص نداشتن معاونت‌های آموزش و پرورشی در اداره گفت: علیرغم رایزنی‌های بی‌شمار و نیروی انسانی قوی در سطح منطقه، ولی علاقه‌مندی و انگیزه برای حضور همکاران فرهنگی در حوزه ستاد اداره نیست. معلمان و همکاران فرهنگی برای حضور در اداره آموزش‌وپرورش انگیزه مادی ندارند و برای همکاری در اداره استقبال نمی‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha