• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403060805023
  • خبرنگار : 50649

بزرگداشت هفته دولت در شیراز / مسئولان فرصت خدمت را قدر بدانند

بزرگداشت هفته دولت در شیراز / مسئولان فرصت خدمت را قدر بدانند

ایسنا/فارس مراسم بزرگداشت هفته دولت و شهدای دولت و خدمت امشب، ۸ شهریورماه با حضور جمعی از مسئولان ارشد استان فارس و عموم مردم در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

امام جمعه سابق شهرک گلستان شیراز در این مراسم گفت: همانطور که قرآن مجید فرموده است شهدا جاودانه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مرادی افزود: مرگ حقی است که همه دارند اما شیوه مردن مهم است. ۴ نوع مرگ داریم، مرگ رحمت، حسرت، لعنت و شرافت که مرگ شرافت عالی‌ترین، زیباترین، شریف‌ترین و اثرگذارین نوع مرگ یعنی شهادت است.

وی با بیان اینکه گرامی‌ترین نوع مرگ، شهادت در راه خداست، گفت: شهدا در دنیا به ما عزت، افتخار و سربلندی دادند و فردای قیامت هم همین‌ها به دادمان می‌رسند.

مرادی با تصریح اینکه شهدا در قیامت مقام شفاعت دارند، یاد شهدای دولت را گرامی داشت و افزود: شهید رجایی به نماز اول وقت اهمیت فراوانی می‌داد که این شهید بزرگوار اقامه نماز اول وقت در ادارات را مصوب کرد.

امام جمعه سابق شهرک‌ گلستان شیراز، یکی دیگر از ویژگی‌های شهید رجایی را مبارزه علیه رژیم ستمشاهی از سال ۴۱ عنوان کرد و گفت: شهید باهنر نیز از سال ۴۱ مبارزه با رژیم ستمشاهی را آغاز کرد. هر دو شهیدان رجایی و باهنر معلم و همسن بودند. 

وی همچنین ضمن تکریم شهدای خدمت، شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش گفت: وقتی نعمت از دستمان رفت، قدرش را می‌دانیم. رهبر معظم انقلاب در هر محفل و جلسه‌ای ایشان را به عنوان الگو معرفی می‌کنند چراکه خدمات ماندگار و ارزنده‌ای انجام داد.

مرادی برخی از اقدامات شهید جمهور را برشمرد و گفت: شهید جمهور در دوران خدمتش، قریب ۱۰ هزار کارخانه را فعال کرد و یک هزار مدرسه را احیا و احداث کرد. به ۲۷ کشور برای گسترش مراودات بین‌المللی سفر کرد و ۴۷ سفر استانی برای رفع مشکلات مردم داشت. 

وی با بیان اینکه شهید جمهور شبانه‌روز در پی خدمت بود به همین دلیل به سیدالشهدای خدمت مشهور شد، افزود: این شهید بزرگوار مسئولی پرتحرک و با انگیزه برای خدمت به مردم بود.

مرادی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب دو روز پیش ۱۳ رهنمود به رئیس جمهور و هیئت وزیران فرمودند و درباره مشکلات مملکت شامل اقتصاد، اشتغال، ازدواج و اسکان تأکید کردند. 

وی از دولتمردان خواست تا از فرصت خدمت استفاده کرده و برای رفع مشکلات کشور و مردم تلاش کنند و سپس افزود: ما ۲۳۲ هزار شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم کردیم و لازم است مسئولان فرصت این خدمتی که مرهون خون شهداست، را مغتنم بشمارند. 

مرادی، ثمره خون شهدا را اقتدار و عزت ملی دانست و بر ضرورت حفظ این ثمره خون شهدا از سوی مسئولان تأکید کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha