• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۲
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403060805018
  • خبرنگار : 71951

مدیرعامل شهرک های صنعتی تهران

لازمه تولید پایدار، تامین انرژی مورد نیاز صنایع است

لازمه تولید پایدار، تامین انرژی مورد نیاز صنایع است
عکس تزئینی است

ایسنا/تهران مدیرعامل شهرک های صنعتی تهران گفت: لازمه تولید پایدار، تامین انرژی مورد نیاز صنایع است و ضرورت دارد مدل های اقتصادی صنعت برق تغییر یابد.

سعید صادقی مدیرعامل شهرک های صنعتی تهران با تاکید بر نقش صنایع کوچک در گذر از دوران تحریم، بر لزوم تامین برق و انرژی پایدار این بخش تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاری بخش صنعت در حوزه برق، تغییر مدل اقتصادی صنعت برق و تدبیر مناسب برای کاهش مشکلات برق صنایع ضرورت جدی برای تداوم تولید و اشتغال پایدار است.

صادقی با یادآوری اینکه از مجموع صنایع فعال در استان تهران ۸۶ درصد جزو صنایع کوچک هستند گفت: طی سال‌های گذشته، علی‌رغم همه چالش‌ها و مشکلات ناشی از تحریم‌ها و شیوع کرونا، بخش صنعت و تولید در مسیر رشد حرکت کرد و این شرایط همچنان نیز تداوم دارد.

مدیرعامل شهرک های صنعتی تهران با بیان اینکه وضعیت تولید محصولات صنعتی و معدنی مرتبا” رصد شده و نظام مسائل و مشکلات تولیدی با استفاده از ظرفیت کارگروه استانی ستاد تسهیل، کارگروه های ۱۲ گانه ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری و شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت با انسجام خاصی مورد پیگیری و رفع قرار می‌گیرد.

صادقی با تاکید بر اهمیت و نقش صنایع بویژه واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در گذر از شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحمیل تحریم‌ها، تصریح کرد: حدود ۲۴۰۰ طرح صنعتی فعال در دست اجرا در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی وجود دارد که در سنوات آتی وارد چرخه تولید خواهند شد و از طرفی هم مساله افزایش ظرفیت تولید و احیا واحدهای راکد با استفاده از رویکرد توسعه ای تولید بدون کارخانه و نظام مبادلات پیمانکاری فرعی بطور جدی دنبال می گردد و این به معنای ضرورت یک برنامه‌ریزی منسجم در این حوزه است.

مدیرعامل شهرک های صنعتی تهران با استناد به آمار های موجود و برنامه های عملیاتی پیش بینی شده و توان خوب تولیدی صاحبان صنایع، تحقق اهداف تعیین شده را در صورت تامین برق، امکانپذیر دانست و افزود: شرایط تولید تا خرداد ماه و تا پیش از روبرو شدن با چالش‌های تامین برق، رضایت‌بخش بود، اما طی ماه های گذشته بواسطه عدم تامین برق واحدهای تولیدی دچار مشکل شدیم.

صادقی با تاکید بر اینکه شرکت شهرک های صنعتی نیاز و مصرف برق مورد نیاز صنایع را بر اساس تکالیف مقرر در ماده ۵۴ قانون احکام دائمی و ماده ۸۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی اعلام کرده بود گفت: به تناسب اعلام نیاز از گذشته تا کنون، نیاز به اولویت بندی دستگاهی جهت پیگیری و ایجاد شرایط برای الزام تامین برق مورد نیاز بخش صنعت وجود داشت.

وی میزان خسارت ناشی از قطعی برق را قابل تامل دانست و ادامه داد: با هر بار قطعی برق علی الخصوص قطعی های خارج از برنامه کلیه زیرساخت‌ها از جمله تامین آب هم دچار مشکل شده و همین مساله عامل دیگری نیز برای بازگشت زیرساخت‌ها به شرایط عادی می گردد و عملا دستیابی و تحقق رشد اقتصادی در قانون برنامه هفتم با چالش مواجه خواهد شد.

صادقی سرمایه‌گذاری بخش صنعت در کنار تغییر مدل اقتصادی صنعت برق و حل مشکلات مربوط به اتلاف شبکه را راه‌کار و تدبیر مناسبی برای کاهش مشکلات برق صنایع دانست و گفت: صاحبان صنایع در بخش صنعت در حال حاضر برای تامین برق به روش‌های تجدید پذیر و سایر مدل های اقتصادی اعلام آمادگی کرده است و رویکرد وزارت صمت نیز در این زمینه استفاده از ظرفیت‌های صنعت برای تامین برق است و حتی در ۲ شهرک صنعتی فیروز کوه و پیشوا زمین مناسب برای احداث نیروگاه های خورشیدی با شرایط ویژه پیش بینی شده است.

مدیرعامل شهرک های صنعتی تهران در پایان ضمن امیدواری نسبت به تامین برق پایدار بخش صنعت کشور توسط وزارت نیرو و اجرایی شدن تکالیف قانونی و حرکت در مسیر جذب سرمایه گذار و استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی با ارائه ضمانت های لازم از وزارت نیرو، بر ضرورت تمرکز برای تامین برق و انرژی مورد نیاز صنایع تاکید کرد و گفت: لازم است، تدابیر لازم برای جلوگیری از ایجاد محدودیت در تامین گاز این واحدها در زمستان در نظر گرفته شود تا دیگر شاهد اینگونه اتفاقات تلخ برای صنعت نباشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha