• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403060805013
  • خبرنگار : 50632

ذره‌بین بازرسی بر عملکرد تصفیه خانه لندفیل سراوان رشت

ذره‌بین بازرسی بر عملکرد تصفیه خانه لندفیل سراوان رشت

ایسنا/گیلان بازرس کل گیلان بر لزوم راه اندازی کامل تصفیه خانه شیرابه دفنگاه سراوان و انجام کامل تعهدات پیمانکار این طرح تاکید کرد و گفت: با هرگونه کوتاهی در این زمینه برخورد قانونی می‌شود.

دکتر احمد آقایی امروز هشتم شهریور ماه در حاشیه بازدید از دفنگاه زباله سراوان رشت در گفت‌وگو با خبرنگاران بر لزوم پایبندی پیمانکار قرارداد با شهرداری برای انجام تعهدات پیش بینی شده در آن تاکید و با انتقاد از وقفه چهار ساله‌ی مشهود در روند فعالیت این تصفیه خانه، اظهار کرد: متاسفانه در این مدت بخش زیادی از شیرابه ناشی از دفع غیربهداشتی زباله در سراوان در طبیعت رها می‌شود که تهدیدی برای آب‌های سطحی و محیط زیست است.

وی با رد ادعای برخی مسئولین مبنی بر اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در برخی مناطق گیلان، افزود: نبود امکانات لازم برای حمل این گونه‌های متفاوت از زباله باعث شده تا تمامی پسماندها در طبیعت رها شود و بر معضل دفع غیربهداشتی زباله در سراسر گیلان بیافزاید.

بازرس کل گیلان با بیان اینکه اجرای طرح تفکیک راهکاری برای کاهش تولید زباله در مبدا است، گفت: باید از تمامی راهکارها و آموزش‌ها برای کاهش حجم زباله‌ها بهره گرفت و زمینه ساماندهی زباله‌های رهاشده در طبیعت را نیز فراهم کرد.

آقایی با اشاره به قرارداد منعقده بین شهرداری رشت با پیمانکار بخش خصوصی مبنی بر تصفیه ۳ لیتر شیرابه در ثانیه، افزود: این رقم اکنون بین یک تا یک و نیم متر بر ثانیه است و پیمانکار یک هفته زمان دارد تا راهکار پیشنهادی خود را برای افزایش ظرفیت تصفیه تا ۳ لیتر بر ثانیه به بازرسی ارایه کند.

وی به متولیان امر هشدار داد: اگر دفنگاه زباله سراوان همراه با طرح تفکیک زباله از مبدا در سراسر استان اجرا نشود، در آینده ۱۷ دفن گاه زباله در سراسر استان ایجاد می‌کند که تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان است.

به گزارش ایسنا، طرح عملیات بهسازی محل دفن زباله سراوان سال ۱۳۹۷ در قالب قراردادی بین شهرداری رشت و پیمانکار بخش خصوصی به ارزش ۱۰۷ میلیارد تومان به امضاء رسید و در پی آن قرار بود شیرابه دفنگاه سراوان با حجم ۳ لیتر در ثانیه تصفیه شود که این تعهد تا امروز یا انجام نشده تا به طور ناقص به اجرا درآمده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha