• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403060804840
  • خبرنگار : 50259

قطع مکرر برق، صنعتگران گلپایگان را مستأصل کرد

قطع مکرر برق، صنعتگران گلپایگان را مستأصل کرد

ایسنا/اصفهان صاحبان صنایع شهرستان گلپایگان در اعتراض به افزایش قطعی و خارج از برنامه برق مقابل فرمانداری این شهر حضور پیدا کردند.

 تعدادی از صنعتگران شهرستان گلپایگان با حضور در مقابل فرمانداری ضمن اعتراض به افزایش قطعی و خارج از برنامه برق خواهان ملاقات فرماندار و یا معاون او بودند تا از مشکلاتی که افزایش قطعی‌های برق برای آنها ایجاد کرده، صحبت کنند.

یکی از صنعتگران در جمع خبرنگاران گفت: صنعتگران با درک شرایط عدم توازن در تولید و مصرف برق کشور، با قطعی برق در یک روز از هفته همکاری‌های لازم را انجام دادند، اما اکنون قطعی‌ها به سه روز در هفته رسیده و برخی مواقع حتی در شب هم برق نداریم؛ اگر قرار است شرایط به همین شکل ادامه یابد به ما بگویند تا تکلیف خود را بدانیم. اکنون که هوا خنک‌تر شده و قاعدتا بار مصرف کمتر شده، چرا تعداد پدفعات قطعی برق بیشتر شده است؟

وی ادامه داد: کارفرمایان با شرایط موجود چگونه می‌توانند به کارگران، بیمه و مالیات پرداختی داشته باشند. نهایتا این شرایط گریبان‌گیر کارگران خواهد شد، چرا که سرانجام کارفرما عطای تولید را به لقایش می‌بخشد و کارگران بی‌گناه از کار بیکار می‌شوند.

تولید کننده دیگری، اظهار کرد: در روز اربعین حسینی و برخی دیگر از روزهای تعطیل که قطعا مصرف برق پایین‌تر است هم شاهد قطعی برق صنایع هستیم. اطلاع رسانی زمان خاموشی‌ها دردی از ما درمان نمی‌کند؛ باید خاموشی‌ها کاهش یابد.

وی افزود: علاوه بر مشکلاتی که نبود برق  ایجاد کرده، افزایش آب‌بهای صنایع هم برای ما دردسر ساز شده؛ پیش از این قیمت هر متر آب‌بها ۵ هزار تومان بود، اما اکنون این مبلغ به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. صنعتگران چگونه این افزایش قیمت را تاب بیاورند؟ نباید قوانینی و تصمیماتی که برای تعرفه آب‌بها شرکت‌های بزرگی همچون ذوب آهن و فولاد وضع و گرفته می‌شود برای صنایع شهرستان گلپایگان اعمال شود.

همچنین معاون سیاسی فرماندار گلپایگان در جلسه‌ای که با صنعتگران برگزار کرد، خاطرنشان کرد: باید برای حل آن قسمت از مشکلات که در اختیار شهرستان است همت کنیم و آن بخشی که مربوط به استان و یا پایتخت است را به آنها منتقل کنیم. اکنون در کل کشور به دلیل شدت گرما شاهد اوج مصرف هستیم و عدم توازن در میزان مصرف و تولید برق مشکلاتی ایجاد شده است. قطعی برق علاوه بر صنایع در اصناف هم وجود دارد و کسب و کار آنها را هم تحت تاثیر قرار داده است.

مهدی سرلک افزود: علاوه بر کنترل در مصرف برق باید تولید برق نیز افزایش یابد؛ به یک ساعت تعطیلی یک واحد تولیدی هم راضی نیستیم، بنابراین تمام قد کنار صنایع هستیم و اگر کاری از دستمان بربیاید برای انجام آن کوتاهی نخواهیم کرد. در موضوع آب نیز اگر مقدار آب‌بها برای صنعت رعایت نشود صنایع گلپایگان در رقابت کشوری بازمی‌ماند، این موضوع نیز در کارگروه "ستاد تسهیل و رفع موانع تولید" شهرستان مورد بررسی بیشتر قرار خواهد گرفت.

در ادامه نیز امیرقلمی، رئیس اداره برق شهرستان گلپایگان تصریح کرد: مشکل موجود مربوط به تولید و انتقال برق است، اما در توزیع آن مشکلی نداریم، خاموشی‌های برق مربوط به ناترازی در تولید است. در هفته جاری تولید برق در برخی از نیروگاه‌های آبی کشور به ۲۰۰ مگاوات رسیده که این میزان عملا تاثیرگذار نیست. طی دو روز گذشته در تمام شهرک صنعتی‌های سطح کشور شاهد خاموشی بودیم و این اتفاق فقط در گلپایگان نبوده است؛ با پیگیری‌های انجام شده توانستیم حدود ۳ ساعت قبل از خاموشی‌ها به صنایع اطلاع رسانی کنیم علاوه بر این در هفته آینده جلسه‌ای برگزار خواهد شد که امیدواریم خروجی آن کاهش خاموشی‌ها در صنایع باشد.

حسین زاهدی، مدیر شرکت آبیاری دشت گلپایگان نیز یادآور شد: در ۱۱ خردادماه سال جاری در جلسه‌ای تفاهم‌نامه‌ای را تنظیم کردیم که بر اساس مفاد آن مقرر شد که تا ۵ هزار مترمکعب مصرف آب ماهیانه هزینه هر متر آن ۲۵ هزار تومان،از ۵ هزارمتر مکعب تا ۱۷ هزار مترمکعب ۴۹ هزار تومان، از ۱۷ هزار مترمکعب تا ۲۰ هزار مترمکعب ۶۱ هزار تومان،  از ۲۰ هزار مترمکعب تا ۲۶ هزار مترمکعب ۷۴ هزار تومان و برای بیش از ۲۶ هزار مترمکعب مصرف آب ماهیانه هر متر  ۹۸ هزار تومان آب‌بها تعیین شود.

وی اظهار کرد: قرار بود این صورتجلسه به شرکت شهرک‌های استان برود و امضا شود تا مفاد آن اجرا گردد، اما با گذشت حدود ۳ ماه از این تفاهم‌نامه هنوز شرکت شهرک‌های استان اصفهان آن را امضا نکرده است، بنابراین آب منطقه‌ای اصفهان به من دستور دادند که با حداکثر نرخ برای صنعتگران صورت حساب صادر شود و اگر در مهلت قانونی پرداخت نشد آن را به اجرا بکشید.

به گزارش ایسنا؛ گلایه‌هایی نیز از عملکرد رئیس شرکت شهرک‌های استان اصفهان نیز مطرح شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha