• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403060804755
  • خبرنگار : 71443

مسکو: هزاران تبعه خارجی را شناسایی کرده‌ایم که برای کی‌یف می‌جنگند

مسکو: هزاران تبعه خارجی را شناسایی کرده‌ایم که برای کی‌یف می‌جنگند

یک مقام روس اعلام کرد مسکو نام هزاران تبعه خارجی را که برای اوکراین می‌جنگند در اختیار دارد و این افراد به خاطر جنایاتی که مرتکب شده‌اند، پاسخگو خواهند شد.

به گزارش ایسنا، «رودیون میروشنیک» که رهبری یک ماموریت ویژه برای تحقیق در مورد جنایات جنگی اوکراین را از سوی وزارت امور خارجه روسیه بر عهده دارد، روز پنج‌شنبه (امروز) به خبرگزاری ریانووستی گفت سربازان روسیه وظیفه جمع‌آوری دقیق اطلاعات در مورد چنین افرادی را دارند.

وی ادامه داد: تا امروز، بیش از ۴۰۰۰ مزدور به‌طور قطعی شناسایی شده‌اند. با تمام داده‌های لازم جمع‌آوری شده، در برخی موارد تحقیقات مقدماتی تکمیل شده است.

کی‌یف می‌گوید اتباع خارجی که برای هدف اوکراین مبارزه می‌کنند، داوطلبانی هستند که به دلایل ایدئولوژیک به صفوف این کشور پیوسته‌اند. اما مسکو آن‌ها را «افرادی اجیر شده» می‌داند و کشورهای غربی را به تسهیل در استخدام سربازان نظامی برای اوکراین متهم کرده است.

میروشنیک خاطر نشان کرد: مزدوران بازمانده که از اوکراین به کشورهای دیگر فرار می‌کنند، همچنان به دلیل ارتکاب جنایات و در حالی‌که در لیست حقوق و دستمزد کی‌یف هستند، پاسخگو خواهند بود.

این مقام روس افزود: او گفت: من معتقدم اطلاعات مربوط به جنایات آنها در بسیاری از کشورها در دسترس خواهد بود و مردم آنجا متوجه خواهند شد که اوکراین اکنون از چه نوع افرادی استفاده می‌کند.

به گزارش شبکه راشا تودی، اوایل ماه جاری (میلادی) یک مرد ۲۷ ساله که برای کی‌یف جنگیده بود در جمهوری چک محکوم شد. او که «فیلیپ سیمان» نام دارد پس از آن که دادگاهی در پراگ ادعاهایش را مبنی بر اینکه او فقط از دستورات پیروی می‌کند، رد کرد به دلیل غارت در شهرهای نزدیک کی‌یف به هفت سال زندان محکوم شد.

وزارت دفاع روسیه در ماه مارس فهرستی از کشورهایی را منتشر کرد که مزدوران از آنجا برای نبرد برای کی‌یف آمده بودند. این آمار ادعا می‌کرد که تعداد کل این افراد که ارتش روسیه آنها را اهداف قانونی می‌داند، بیش از ۱۳۳۰۰ بوده است. این وزارت‌خانه اعلام کرد از این تعداد، تقریباً ۶۰۰۰ کشته شده‌اند.

مسکو، لهستان، گرجستان و ایالات متحده را به عنوان سه تامین کننده اصلی این مزدوران معرفی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha