• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403060804732
  • خبرنگار : 50630

برگزاری تئاتر خیابانی «تفحص» در آلاشت سوادکوه

برگزاری تئاتر خیابانی «تفحص» در آلاشت سوادکوه

ایسنا/مازندران همزمان با یادواره شهدای آلاشت و پیش‌کنگره ۱۴۵۰۰ شهید استان مازندران، به همت بسیج هنرمندان و انجمن نمایش سوادکوه، تئاتر خیابانی «تفحص» در محوطه مسجد امام حسین (ع) برگزار شد.

محسن نجفی، کارگردان نمایش خیابانی «تفحص» امروز (هشتم شهریور ماه) گفت: اجرای نمایش خیابانی با استقبال خوب مخاطب روبه‌رو شد و با بازیگر این نمایش همزادپنداری شد؛ ولی در صحنه این ارتباط به‌صورت مستقیم وجود ندارد.

او ادامه داد: چند نمایش خیابانی در شهرستان برگزار کردیم که مورد توجه قرار گرفت.

برگزاری تئاتر خیابانی «تفحص» در آلاشت سوادکوه

وی با اشاره به اینکه در انجمن نمایش تلاش داریم بازیگر و نویسنده برای این نمایش جذب کنیم و پرورش دهیم، بیان کرد: از مدیران انتظار داریم حمایت بیشتری از هنرمندان بویژه هنرمندان تئاتر داشته باشند.

علی ربیحاوی‌پور، نویسنده تئاتر خیابانی «تفحص» نیز با اشاره به لزوم اجرای برنامه‌هایی با موضوع دفاع مقدس و شهدا، گفت: جوانان این سرزمین در سخت‌ترین شرایط به دفاع از مرز و بوم پرداختند و جان خود را فدا کردند و نیاز است تا رشادت‌ها را ثبت و یادآوری کنیم.

وی درباره اجرای تئاتر خیابانی تفحص، اظهار کرد: این اثر توسط تیم نویسندگی نوشته شد و با اجرای سحر محسنی به صحنه آمد. موضوع نمایش، کودکی است که خانواده خود را در خرمشهر گم کرد و پس از سال‌ها که نتوانست اثری از آنها پیدا کند، به عضویت گروه تفحص شهدا پیوست و بالاخره در خرمشهر، نوار کاستی پیدا می‌کند که والدینش در روز تولد او تهیه کردند و متوجه شهادت پدر و مادر خود می‌شود.

برگزاری تئاتر خیابانی «تفحص» در آلاشت سوادکوه

ربیحاوی‌پور به بازیگر این اثر نمایشی اشاره کرد و گفت: سحر محسنی از بازیگران و کارگردان‌های توانمند تئاتر استان و کشور است که در جشنواره‌های مختلف عنوان دارد.

وی اظهار کرد: دو ماه دورخوانی و تمرین این اثر زمان برد و امروز برای دومین بار به‌صورت خیابانی اجرا شد. تئاتر خیابانی برخلاف نمایش‌های صحنه‌ای در فضای باز اجرا می‌شود و صداهای محیط، نور و شرایط جوی و محیطی می‌تواند بر نوع اجرا اثر بگذارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha