• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403060704452
  • خبرنگار : 71431

بازداشت سارقان پلاک خودرو در تهرانسر

بازداشت سارقان پلاک خودرو در تهرانسر
عکس تزئینی است

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارقان پلاک خودرو در محدوده تهرانسر خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی قاسم پور در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت تک پلاک خودروها، شناسایی و دستگیری سارقان در دستورکار تیم عملیات کلانتری ۱۵۰ تهرانسر قرار گرفت و در جریان تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که سارقان این پلاک‌ها را برای انجام سرقت‌های سریالی لوازم و محتویات خودرو سرقت می‌کنند تا با نصب آن بر روی خودروهای دیگر مانع از شناسایی خود شوند. 

وی ادامه داد:‌ ماموران با انجام  اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیسی مشخصات ظاهری و خودروی سارقان را شناسایی کرده و در اختیار کلیه واحدهای گشتی محسوس و نامحسوس پلیس قرار دادند تا اینکه مدتی بعد تیم عملیات کلانتری درحین گشت زنی در محدوده حوزه استحفاظی خود سارقان را در حال سرقت پلاک عقب یک دستگاه خودروی سواری پارک شده مشاهده کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه متهمان با مشاهده  ماموران پلیس به سرعت به سمت خودرو پژو پارس بدون پلاک رفته و از محل متواری شدند، گفت: در این شرایط عملیات تعقیب و گریز میان پلیس و متهمان شکل گرفت و در نهایت پس از مدت زمان طولانی تعقیب و گریز، ماموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح، لاستیک‌های خودرو را مورد هدف گلوله قرار داده و با  ایجاد طرح مهار خودروی متهمان را متوقف و آنان را که به صورت پیاده قصد متواری شدن از محل را داشتند دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. 

قاسم پور با بیان اینکه دو متهم ۳۱ و ۴۰ سال سن داشتند، گفت: همچنین در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که خودروی مذکور نیز سرقتی است.  بررسی‌های پلیسی همچنین نشان از این داشت که سارقان از خودروهای پارک شده در معابر عمومی  یک عدد پلاک سرقت کرده و با نصب بر روی خودروی به سرقت رفته، مرتکب سرقت محتویات و لوازم خودرو شده‌اند. ماموران در بازرسی از خودرو متهمان نیز تعداد چهار عدد پلاک خودرو سرقتی و ابزار و لوازم مخصوص سرقت را کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به انتقال متهمان به مقر انتظامی و انجام بازجویی از آنان گفت:‌پس از انتقال متهمان به کلانتری، متهمان به سرقت پلاک خودرو شهروندان و لوازم و محتویات خودرو اعتراف کردند و هر دو متهم برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر مال باختگان به دادسرا  معرفی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha