• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403060704422
  • خبرنگار : 50975

بهره‌برداری از ۶ پروژه بخش کشاورزی در شهرستان خانمیرزا

بهره‌برداری از ۶ پروژه بخش کشاورزی در شهرستان خانمیرزا

ایسنا/چهارمحال و بختیاری در ششمین روز از هفته دولت ۶ پروژه بخش کشاورزی در شهرستان خانمیرزا با اعتباری بالغ‌بر ۹۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

حسین برزگر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری امروز هفتم شهریورماه در آیین افتتاح طرح‌های کشاورزی شهرستان خانمیرزا، اظهار کرد:  افزود: با گلخانه‌هایی که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت تعداد ۲۹ گلخانه در این شهرستان طی سه سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. 

بهره‌برداری از ۶ پروژه بخش کشاورزی در شهرستان خانمیرزا

وی اضافه کرد: تاکنون ۶۴ هکتار جواز تاسیس گلخانه صادر شده که بیش از ۶ هکتار از جوازها پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارند.

برزگر با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری بوده که در ایجاد گلخانه‌ها در شهرستان خانمیرزا طی سه سال گذشته انجام شده است، گفت: سطح  گلخانه‌های استان نیز با گلخانه‌هایی که در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد به ۱۰ هکتار می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری است که طی سه سال گذشته در حوزه گلخانه‌ها انجام شده است، افزود: چهارمحال و بختیاری رتبه اول توسعه گلخانه‌ها را طی سه سال گذشته کسب کرده و بیش از ۱۲۰۰ نفر اشتغالزایی در صنعت گلخانه‌ها ایجاد شده است.

بهره‌برداری از ۶ پروژه بخش کشاورزی در شهرستان خانمیرزا

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: گلخانه سبزی و صیفی در روستای شهرویه شهرستان خانمیرزا، یک واحد شیلات آبزیان، سامانه آبیاری تحت فشار به مساحت ۱۱ هکتار، لایروبی و مرمت قنوات در حوزه کانال‌ها، بهسازی و نوسازی کانال‌های آبیاری تحت فشار و سنگ‌های بندی_ ملاتی در حوزه بحث آبخیزداری مجموعا ۶ پروژه در شهرستان خانمیرزا است که امروز به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از ۶ پروژه بخش کشاورزی در شهرستان خانمیرزا

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه‌ها ۷۱ خانوار بهره‌مند شدند، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۷ نفر اشتغالزایی مستقیم و ۲۶ غیر مستقیم در این صنعت ایجاد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha