• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403060704389
  • خبرنگار : 50260

تخصیص ۳۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های آب و فاضلاب در کاشان

تخصیص ۳۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های آب و فاضلاب در کاشان

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه کاشان گفت: طرح‌های آب و فاضلاب در مناطق مختلف زیر پوشش این شرکت با اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

یاسر اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با هدف دستیابی به سرانه استاندارد ذخیره آب به نسبت هر مشترک، دو مخزن ذخیره آب در شهرهای کامو و سفیدشهر با حجم هر کدام ۱۰۰۰ مترمکعب با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

وی با اشاره به اهمیت حفظ آمادگی برای تأمین آب آشامیدنی در شرایط اضطراری، بیان کرد: عملیات اجرایی ساخت مخزن‌های ذخیره آب با ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب در شهرهای کاشان و نوش‌آباد در هفته دولت آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه کاشان ادامه داد: به علت کمبود منابع آب در دشت بزرگ کاشان، افت سطح آب و ضرورت ارتقای کمی و کیفی آب، حفر و تجهیز دو حلقه چاه آب در کاشان و یزدل با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

وی تأکید کرد: با هدف حفظ منابع موجود و دستیابی به پارامترهای کمی و کیفی آب چاه‌های موجود، سه حلقه چاه آب در شهرستان آران و بیدگل و یک حلقه چاه در شهرستان کاشان بهسازی شده است و سه باب چشمه در جوینان و یک باب چشمه نیز در تتماج با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال بازسازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه کاشان گفت: با هدف توسعه سامانه آبرسانی، عملیات توسعه و بازسازی خطوط انتقال آب به طول ۱۱ کیلومتر با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال بهسازی شد و ایستگاه پمپاژ آب با ظرفیت ۱۰ لیتر بر ثانیه و با یک کیلومتر خط انتقال برای منطقه خزاق انجام شده است.

اسماعیلی بیان کرد: اولویت شرکت فاضلاب کاشان، هوشمندسازی سامانه‌های آبرسانی است که تاکنون ۶۰ میلیارد ریال در این بخش هزینه شده است. ضمن اینکه در حوزه حوادث آب، ۵۰۰۰ حادثه روی انشعاب‌های آب را پوشش داده‌ایم و از قطع آب و افت فشار جلوگیری کرده‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت توسعه شبکه فاضلاب شهری گفت: شبکه فاضلاب در شهر کاشان در یک سال گذشته به طول  ۹ کیلومتر افزایش یافته و ۱۰۰۰ فقره انشعاب با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است. تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری برای تکمیل انشعاب فاضلاب شهری با اعتبار ۳۸ هزار میلیارد ریال امضا شده است.

اسماعیلی اظهار کرد: شبکه فاضلاب نوش‌آباد با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریال به طول ۱۷ کیلومتر، توسعه شبکه فاضلاب قمصر به طول ۶۰۰ متر و با ۴۰۰ انشعاب و اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و توسعه شبکه فاضلاب شهر جوشقان قالی به طول یک کیلومتر و با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال  از دیگر طرح‌های شرکت آب و فاضلاب  کاشان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه کاشان بیان کرد: با توجه به اهمیت بهره‌برداری پیوسته از تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در زمان قطعی برق، دیزل ژنراتورهای تصفیه‌خانه‌های قمصر و نیاسر با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال نصب شده است.

اسماعیلی با تشکر از همراهی مشترکان در منطقه کاشان، افزود: همه طرح‌ها متعلق به مردم است و از شهروندان درخواست می‌کنیم که در مدیریت منابع و مصرف آب همچنان مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha