• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403060704386
  • خبرنگار : 50646

شهردار لاهیجان:

مجموعه گردشگری تالاب حاجی آباد لاهیجان افتتاح شد

مجموعه گردشگری تالاب حاجی آباد لاهیجان افتتاح شد

ایسنا/گیلان شهردار لاهیجان گفت: همزمان با ششمین روز هفته دولت، مجموعه جدید گردشگری تالاب حاجی آباد به همراه دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری لاهیجان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

رضا زنده دل امروز، هفتم شهریور ماه در مراسم افتتاح مجموعه جدید گردشگری تالاب حاجی آباد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی شهرداری لاهیجان در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۱۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل درآمدهای عمومی شهرداری لاهیجان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی درباره جزئیات این پروژه، افزود: این پروژه‌ها شامل افتتاح فاز یک مجموعه گردشگری تالاب حاجی آباد با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان، روکش و لکه گیری آسفالت معابر با اعتبار ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، فاز یک نمای ساختمان ستادی شهرداری با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، نصب چراغ های جدید روشنایی با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۴۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و مبلمان شهری و تجهیز پارک‌ها با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۵۸۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

مجموعه گردشگری تالاب حاجی آباد لاهیجان افتتاح شد

شهردار لاهیجان با بیان اینکه هدف شورای اسلامی شهر و شهرداری لاهیجان، توسعه همه نقاط سطح شهر برای جلب رضایت شهروندان، گفت: امروز شاهد افتتاح پروژه مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی تالاب حاجی آباد هستیم که یکی از پروژه‌های مهم گردشگری استان گیلان است که در چند سال گذشته در بحث توازن شهر به عنوان یک نیاز مطرح بود.

زنده دل با بیان اینکه مساحت این تالاب ۱۴۸ هزار متر مربع بوده که قسمت آبگیر آن ۸۰ هزار مترمربع و محوطه خشک آن ۷ هزار مترمربع است، تصریح کرد: مسیر پیاده و دوچرخه سواری حاشیه تالاب به طول دو کیلومتر اجرا شد و این پروژه یکی از مقاصد مهم گردشگری است.

 رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان نیز در این مراسم از شهرداران و اعضای ادوار شورا، اعضای دوره ششم شورا و شهردار لاهیجان برای اجرای پروژه بزرگ گردشگری تالاب حاجی آباد تقدیر کرد.

ابراهیم خوشحال افزود: تمام هدف ما این است که بتوانیم یک رضایت عمومی را در توسعه و قطب گردشگری در شهر لاهیجان به مردم هدیه بدهیم. 

مجموعه گردشگری تالاب حاجی آباد لاهیجان افتتاح شد

وی گفت: تالاب حاجی آباد با توجه به موقعیت و ظرفیت‌هایی که دارد می.تواند همچون مجموعه گردشگری استخر در سطح کشور و بین الملل بدرخشد و این موهبت الهی و امکاناتی که مدیریت شهری ایجاد کرده مورد توجه سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.  

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: ما در شرایطی که تحریم‌های ناجوانمردانه باعث شرایط بد اقتصادی شده توانستیم، بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی را به بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برسانیم و تحقق دهیم و این پول جز برای رفاه و امکانات شهری خرج نمی‌شود.

وی در این مراسم خواستار حمایت مسئولان دولتی از پروژه‌های حوزه پسماند شد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان هم در این مراسم از شهردار و اعضای شورای شهر لاهیجان برای اجرای پروژه بزرگ گردشگری تالاب حاجی آباد قدردانی کرد و گفت: شهردار لاهیجان، شهردار موفق و نمونه استان گیلان است و حقیقتاً با برنامه کار می‌کند و افق آینده و توسعه شهر را خوب می‌بیند و همکاری خوبی با مسئولان شهرستان دارد.

مجموعه گردشگری تالاب حاجی آباد لاهیجان افتتاح شد

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه تمامی که در سه سال گذشته در این شهرستان به پایان رسید، افزود: لاهیجان برجستگی‌های زیاد و مردمان بسیار خوب، فرهیخته و با فرهنگ دارد و چشم اندازهای زیادی در این شهر است که باید شکوفا شود. 

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم هدایایی به کودکان و نوجوانان شرکت کننده در مسابقه دوچرخه سواری در تالاب حاجی آباد از سوی استاندار گیلان اهدا شد. 

مجموعه گردشگری تالاب حاجی آباد لاهیجان افتتاح شد

همزمان با این مراسم مسابقه دوچرخه سواری زیر ۱۵ سال با همکاری مدیریت شهری و هیات دوچرخه سواری لاهیجان و استقبال خانواده‌ها در تالاب حاجی آباد برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۸ ۰۶:۲۷

من لاهیجان زندگی میکننم چرا اسم تالاب حاجی اباد نشنیدم تازه تالاب اصلی لاهیجان سوستان هست