• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403060704337
  • خبرنگار : 50649

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرد

درمان رایگان بیماران مبتلا به سالک در فارس

درمان رایگان بیماران مبتلا به سالک در فارس

ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از درمان رایگان بیماران مبتلا به سالک در ۳۱ مرکز درمان سالک در این استان خبر داد.

عباس رضاییان‌زاده امروز، ۷ شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از راه‌اندازی ۳۱ مرکز درمان سالک در سطح استان فارس خبر داد و گفت: در این مراکز تمام مبتلایان به سالک به صورت رایگان درمان می‌شوند در صورتی که هزینه هر دوره درمانی یک بیمار سالک ۲۰ میلیون تومان است.

وی افزود: درباره میزان آلودگی سالک تا سال ۱۴۰۱، استان فارس رتبه اول کشور بود که در سال ۱۴۰۲، کاهش ۶۷ درصدی داشتیم و به رتبه ۱۷ کشور رسیدیم و تاکنون هم موارد ابتلا به سالک در استان مانند سال گذشته است.

رضاییان‌زاده علت این کاهش را بیماریابی خانه به خانه در تمام مراکز سالک‌خیز استان و همچنین درمان رایگان آنان عنوان کرد و افزود: منبع نوع سالکی که در اکثر نقاط استان فارس وجود دارد، انسان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه سخنان خود از رتبه نخست این دانشگاه در یکسال اخیر در حوزه مراقبت از مادران و کودکان و همچنین کنترل فشار خون، دیابت خبر داد و گفت: علاوه بر این‌ها ۴۴ مجوز استخدام با همکاری معاونت توسعه داشتیم  که ۲۴۴ بهورز برای خانه‌های بهداشت روستایی و ۱۷ بهورز برای خانه‌های بهداشت عشایری جذب کردیم ضمن اینکه بهورز شرکتی یا خرید خدمتی نداریم. همچنین ۱۴۰ موتورسیکلت در اختیار بهورزان روستایی و عشایری قرار گرفت.

وی از راه‌اندازی سامانه مدیریت یکپارچه پیشگیری از خودکشی سخن گفت و افزود: ۴ مرکز سراج سلامت روانی و اجتماعی در  در شهرستان‌های داراب، مرودشت، کازرون و شیراز راه‌اندازی کردیم و یک مرکز هم هفته آینده در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

رضاییان‌زاده با بیان اینکه  غربالگری شنوایی نوزادان در بدو تولد را به ۱۰۰ درصد رساندیم،  از فعالیت ۲۹ مرکز غربالگری شنوایی در شبکه‌های بهداشت استان طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: همچنین ۲۵ اتاق مادر و کودک در شبکه‌های بهداشت و درمان در استان راه‌اندازی شده است.

کسب جایزه دستگاه برتر در روز ملی جمعیت، کسب رتبه دوم در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بحث جوانی جمعیت، رتبه اول در مراقب و شناسایی دیابت و فشار خون، غربالگری سرطان روده بزرگ و پستان و دهانه رحم از دیگر مواردی بود که رضاییان‌زاده بدان‌ها اشاره کرد.

معاون بهداشت دانشگاه  علوم پزشکی شیراز از اجرای کامل ۷۸ پروژه بهداشتی طی سه سال اخیر در استان خبر داد و گفت: همچنین طی این مدت تعمیر و گسترش ۳۴ مرکز خدمات سلامت شهری، تعمیر ۲۳ مرکز روستایی و بهسازی ۱۷ پایگاه سلامت و تعمیر ۶۲ خانه بهداشت در سطح استان داشتیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای بهمن ۱۴۰۲ سامانه سلامت‌نگار در سطح استان راه‌اندازی شد که کلیه خدمات مراکز سلامت تحت پوشش دانشگاه را ثبت می‌کند، گفت: نسخه الکترونیک در استان را به شاخص ۱۰۰ درصد رساندیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha