• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403060704287
  • خبرنگار : 50975

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری؛

۲۰ درصد مدارس غیر دولتی در مقطع ابتدایی سقف شهریه را دریافت می‌کنند

۲۰ درصد مدارس غیر دولتی در مقطع ابتدایی سقف شهریه را دریافت می‌کنند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: کف شهریه در استان برای مدارس غیردولتی در مقطع ابتدایی ۱۰ میلیون و سقف ۱۸ میلیون است که تنها ۲۰ درصد مدارس سقف شهریه را دریافت می‌کنند.

افشین امیریان امروز هفتم شهریورماه در نشست رؤسای شورای هماهنگی مؤسسان مراکز غیردولتی کشور در شهرکرد، اظهار کرد: ۲۱۹ مدرسه غیردولتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که ۲۴ هزار دانش‌آموز در این مراکز در حال تحصیل هستند، همچنین ۲۵۰ مرکز آموزشی و پرورشی آزاد غیردولتی در استان فعالیت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۱۴ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس غیردولتی در حال تحصیل بوده و مدارس غیردولتی و آزاد، بازوان توانمند آموزش و پرورش هستند که تاکنون پا به پای آموزش و پرورش پیش رفته‌اند.

 وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی فرصت خاص آموزش و پرورش هستند، افزود: تلاش کرده‌ایم برای حل مشکلات مراکز غیردولتی تسهیل‌گری کرده و مسائل و مشکلاتشان مورد بررسی قرار گیرد چراکه اشکالاتی وجود دارد و لازم است با تصمیماتی که در سطح کلان اخذ می‌شود قوانین مناسبی تدوین شود.

کف و سقف شهریه مدارس غیردولتی چقدر است؟

 امیریان اضافه کرد: آیتم‌های مختلفی در تعیین شهریه مدارس غیردولتی اثر دارد که شامل تعدادی دانش‌آموز، فضای اختصاص یافته، خدمات ارائه شده در آموزشگاه، سابقه و فعالیت‌های فوق‌برنامه و... است.

وی توضیح داد: کف شهریه در استان برای مدارس ابتدایی ۱۰ میلیون و سقف ۱۸ میلیون است، تنها ۲۰ درصد مدارس سقف شهریه را دریافت می‌کنند که به علت شرایط خاص مدارس در اقساط مختلف اخذ می‌شود.

امیریان تصریح کرد: کف شهریه در متوسطه اول ۱۲ میلیون و سقف شهریه ۲۲ میلیون است که هشت درصد مدارس استان سقف شهریه را طی اقساط مختلف دریافت می‌کنند، همچنین در مقطع متوسطه دوم کف شهریه ۱۴ میلیون و سقف شهریه ۳۰ میلیون است که تنها یک مدرسه در استان است که سقف ۳۰ میلیون را طی اقساط دریافت می‌کند.

وی گفت: با وجود مشکلات زیاد مدارس غیردولتی پای کار تربیت دانش‌آموزان ایستاده‌اند و پر قدرت قدم‌های استواری را در این راستا برمی‌دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، تصریح کرد: باید هویت ایرانی و اسلامی و شخصیت ملی را در کودکان زنده کرد، مساله زبان، ملیت و پرچم اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: هر دانش‌آموز باید با تمام وجود عاشق کشور و هویت خود باشد و به ایرانی بودن خود افتخار کند، چراکه دشمن این موارد را مورد حمله قرار داده است.

امیریان با اشاره به لزوم تقویت دو امر مهم ایمان و امید در دانش‌آموزان ، خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی برای جامعه به معنای واقعی کار تمام دستگاه‌ها است که در این میان نقش آموزش و پرورش در این امر بسیار پررنگ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha