• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403060704196
  • خبرنگار : 71576

کیانی: نمی‌خواهند جواد داوری موفق شود/ به مربی یونانی بسکتبال خوشبین نیستم

کیانی: نمی‌خواهند جواد داوری موفق شود/ به مربی یونانی بسکتبال خوشبین نیستم

کارشناس بسکتبال ایران با وجود انتقاد از عملکرد فدراسیون بسکتبال با ریاست جواد داوری، معتقد است که برخی افراد در بدنه فدراسیون دوست ندارند بسکتبال با ریاست داوری موفق شود.

قاسم کیانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتخاب مربیان خارجی برای تیم‌های ملی پایه و بزرگسالان بسکتبال ایران توضیح داد: پیش از هر چیزی و در ابتدای صحبت‌هایم باید اعلام کنم که جواد داوری همه تلاش خود را می‌کند که به بسکتبال خدمت کند و نباید اینگونه گفت که او به فکر بسکتبال نیست. او انسان محجوبی است و به نظرم همین محجوب بودن او در برخی مواقع به جواد داوری ضربه زد. ضمن اینکه نباید همه مشکلات را به او ارتباط داد و کمیته فنی و همه کسانی که به جواد داوری مشورت می‌دهند، در موفقیت و شکست‌ها با او سهیم هستند. نباید همه مشکلات و اشتباهات را گردن جواد داوری انداخت.

* داوری به تنهایی مقصر نیست

او ادامه داد: درباره انتخاب مربی یونانی برای تیم ملی هم باید بگویم که با توجه به روند طی شده در دو و نیم سال گذشته، من نمی‌توانم خوشبین باشم که این مربیان در یک سال و نیم باقی مانده، کار خاصی برای بسکتبال ایران انجام دهند. الان ما باید برای یک سال برنامه‌ریزی می‌کردیم چون مشخص نیست بعد از اتمام دوره ریاست جواد داوری چه اتفاقی می‌افتد و متاسفانه مشکل ما جابجایی مدیریت است. یک دلیل دیگر هم این که بعد از حدود سه سال، انگار که فدراسیون جواد داوری همچنان آزمون و خطا می‌کند. البته همانطور که گفتم کمیته فنی هم مثل جواد داوری در همه دستاوردها و اتفاقات سهیم است. 

* کمیته فنی باید سنگین‌تر باشد

کارشناس بسکتبال ایران درباره سطح کمیته فنی فدراسیون نیز گفت: کسانی مثل آتشی و توفیق در این کمیته هستند که اتفاق خوبی است، اما باید در نظر بگیریم که برخی افراد با پیوستن به یک مجموعه از آنجا اعتبار می‌گیرند و برخی افراد با پیوستن به یک مجموعه، به آنجا اعتبار می‌دهند که نکته بسیار مهمی است. به نظرم جای برخی کارشناسان و بزرگان در کمیته فنی خالی است و کمیته فنی خیلی باید سنگین‌تر و وزین‌تر از این‌ها باشد. البته باز هم باید تاکید کنم که کمیته فنی هم در نتایج کسب شده سهیم است و نباید همه ضعف‌ها به پای جواد داوری نوشته شود.

کیانی: نمی‌خواهند جواد داوری موفق شود/ به مربی یونانی بسکتبال خوشبین نیستم
سوتیریس مانولوپولوس

* به سوتیریس خوشبین نیستم

او درباره انتخاب سوتیریس مانولوپولوس به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان، توضیح داد: مربی که آمده عقبه‌ای درباره او مطرح می‌شود اما من آنطور که از او تعریف می‌کنند این مربی را نمی‌بینم. یونان صاحب بسکتبال است و همه ما این موضوع را می‌پذیریم اما باید با رزومه یک شخص او را قضاوت کرد و گویا این مربی مدتی بی کار بوده‌ است. بعد از این همه اتفاقات باید گزینه بهتری می‌آوردیم. بعد از سه سال ما همچنان در حال آزمون و خطا هستیم. فداسیونی که از هاکان دمیر تعریف می‌کرد مطمئنا از ایشان هم تعریف می‌کند، اما واقعیت با گذر زمان مشخص می‌شود.

* برخی از افراد فدراسیون نمی‌خواهند جواد موفق شود

کارشناس بسکتبال ایران در بخشی از صحبت‌های خود ادعا کرد: جواد معتقد بود که منتقدان او باید از نسل طلایی بسکتبال ایران باشند که متاسفانه این اتفاق هم افتاد و نفراتی چون صمد نیکخواه‌بهرامی و مهدی کامرانی از او انتقاد کردند. این یعنی رویه اشتباه است و مشاوران او خوب نیستند. واقعیت این است که برخی افراد از درون فدراسیون دوست ندارند جواد داوری مثل سایر روسای ورزشی؛ به عنوان مثال همانند هادی ساعی و علیرضا دبیر موفق شود. آن نفرات منتظر شکست داوری هستند و من امیدوارم جواد در ادامه مسیر انتخاب‌های درستی انجام دهد چون می‌دانم که واقعا می‌خواهد به بسکتبال کمک کند.

کیانی: نمی‌خواهند جواد داوری موفق شود/ به مربی یونانی بسکتبال خوشبین نیستم
جواد داوری

* اگر منصفانه تیم ملی را ببندیم استخوان‌بندی آن تغییر می‌کند

کیانی با اشاره به تفاوت سطح دستیارهای سوتیریس مانولوپولوس با هاکان دمیر نیز توضیح داد: الان نفراتی مثل فرزاد کوهیان و محمد کسایی‌پور دستیارهای سوتیریس هستند که مربیان باتجربه‌ای هستند و قطعا نسبت به برخی مسائل واکنش نشان خواهند داد که آن زمان باید دید واکنش آقای سرمربی چیست. در زمان هاکان دستیارهای سرمربی و بازیکنان تیم ملی به گونه‌ای انتخاب شدند که هاکان به عنوان یک مربی درجه سه توانایی کنترل آن‌ها را داشته باشد. الان اگر تیم ملی را با انصاف ببندیم، تغییرات زیادی در ترکیب بازیکنان خواهیم داشت و استخوان بندی تغییر می‌کند. دستیارهای سوتیریس مربیان سرشناسی هستند و این نفرات هم طبق عملکرد تیم ملی در معرض قضاوت قرار می‌گیرند که همین مسئله بسیار در روند همکاری آن‌ها تاثیرگذار است.

* می‌توان به انتخاب بازیکنان خرده گرفت، اما ...

او درباره انتقادها از انتخاب ملی پوشان دعوت شده به اردو توسط کمیته فنی نیز گفت: درست این است که مربی انتخاب کند ولی این اتفاق خیلی هم ایراد ندارد چون زمان نداشتیم و لیگی هم نبود که مربی با دیدن بازی‌ها نفرات مد نظرش را انتخاب کند. می‌شود این موضوع را با ارفاق گذشت کرد چرا که دو مربی خوب کنار سوتیریس هستند که به نظرم آن دو مربی در دعوت بازیکنان تعیین کننده هستند. این کار را کردند که زمان را از دست ندهیم و من فکر می‌کنم سرمربی جدید در این مدت می‌تواند بازیکنان را بهتر بشناسد. می‌شود به این موضوع خرده گرفت اما چاره‌ای نداشتیم.

* شروع جواد داوری امیدوار کننده بود ولی اشتباه کرد

کیانی که در زمان انتخاب شدن جواد داوری به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال یکی از حامیان او  بود، درباره دلیل برخی انتقادهای خود از فدراسیون در ماه‌های اخیر نیز گفت: همانطور که شما گفتید من از صمیم قلب جواد را دوست دارم و واقعا امیدوار بودم و از او حمایت کردم، اما الان می‌بینم که آن قضاوت من عجولانه بود. او به محض اینکه رئیس شد نفراتی مثل عنایت آتشی را به فدراسیون آورد که امیدوار کننده بود، اما در ادامه انتخاب‌هایش خوب نبود. نفراتی که می‌توانستند خیلی بیشتر کمک کنند به فدراسیون نیامدند. در این سه سال عملکرد او خوب نبود و در همه رده‌ها ما خیلی ضعیف نتیجه گرفتیم. تیم ملی را جوان کردیم اما تیم‌های رده‌های پایه که جوان‌تر نیستند، ما به هند می‌بازیم که اصلا خوب نیست. از مربیانی هم استفاده کردیم که امتحان خودشان را در گذشته پس داده بودند. این افراد را دوباره آوردیم و نتیجه نگرفتیم. 

کیانی: نمی‌خواهند جواد داوری موفق شود/ به مربی یونانی بسکتبال خوشبین نیستم
قاسم کیانی

* او با برخی انتصاب‌ها مسیر را اشتباهی رفت

کارشناس و مربی بسکتبال ایران تاکید کرد: اینکه همه کاسه کوزه‌ها را سر داوری بشکنند درست نیست و همه سهیم هستند. نمی‌شود مشکلات را فقط گردن داوری انداخت. غیر از داوری باید دیگران را سهیم بدانیم. به نظرم داوری وقتی آمد و رئیس فدراسیون شد اعتماد به نفس لازم را نداشت و فکر می‌کرد یکسری افراد باعث شدند او رئیس شود و خودش را نمک‌گیر برخی افراد می‌دانست. به همین دلیل با انتصاب آن‌ها مسیر اشتباهی رفت و این موضوع هم به نظرم بخاطر محجوب بودن داوری اتفاق افتاد که خوب نبود.

* در این ۳ سال چه کار کردیم که به هند می‌بازیم

او در پاسخ به این سوال که آیا حضور مربی خارجی در رده‌های پایه را اتفاق مثبتی می‌داند، تصریح کرد: بدون تردید کاملا موافقم که بسکتبال ایران از بزرگسالان تا رده‌های پایه مربی خارجی درجه یک می‌خواهد. البته که اگر مربی خوبی باشد در طولانی مدت به ما کمک می‌کند اما آیا این فرصت طولانی مدت را در اختیار داریم؟ همانطور که دیدید دولت جدید آمد و تقریبا همه رفتند و یک گروه دیگر آمد. جواد هم وقتی آمد تغییرات انجام شد ولی به نتایج خوبی نرسیدیم. فکر نمی‌کنم کار خیلی خاصی از این مربیان بربیاید و باید دید در این سه سال چه کار کردیم که به هند می‌بازیم. متاسفانه به دلیل انتقادهای زیادی که از فدراسیون می‌شود، حتی مربیان خوب ایرانی هم به تیم ملی نیامدند و همه این مسائل باعث شده تا من نگاه مثبتی نداشته باشم.

* جواد داوری با خانواده بسکتبال آشتی کند

کیانی در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی برای جواد داوری دارد که شرایط فدراسیون بسکتبال بهتر شود، توضیح داد: به نظر من جواد باید با جامعه بسکتبال آشتی کند. جواد با کسی قهر نکرده است ولی در انتخاب‌ها باید درست‌تر عمل کند و از نیروهای کار کشته بسکتبال ایران به خوبی استفاده کند و بعد به سمت خارجی‌ها برود. دو مربی خوب ما به تیم ملی دست رد زدند و دو مربی خوب دیگر آمدند. حالا باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. این مربیان مثل کمک‌های هاکان نیستند که در هر صورت از او دفاع کنند، من مطمئنم در آینده نزدیک کمک‌های هاکان نیز از منتقدان بزرگ او خواهند بود. جواد پسر خوبی است و بازیکن خوبی هم بود، به خاطر اینکه بازیکن جنگنده‌ای بود از او انتظار داریم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha