• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403060704177
  • خبرنگار : 50180

نماینده کرمانشاه:

 سامانه سردسیری حتما باید اجرایی شود

 سامانه سردسیری حتما باید اجرایی شود

ایسنا/کرمانشاه نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سامانه سردسیری حتما باید اجرایی شود، گفت: عدم اجرای آن نه فقط اجحاف در حق مردم کرمانشاه، بلکه کوتاهی در حق همه مردم ایران است.

محمد رشیدی، امروز (هفتم شهریور) در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه با تاکید بر ضرورت اجرای سامانه سردسیری، گفت: اجرای سامانه سردسیری مصوبه سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است و باید حتما اجرایی شود.

رشیدی گفت: هم اکنون سالانه ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب به دلیل عدم اجرای سامانه سردسیری از کشور خارج می شود که اجرای سامانه سردسیری از خروج این حجم آب از کشور جلوگیری خواهد کرد و زمینه آبی شدن ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را هم فراهم خواهد کرد.

وی تاکید کرد: اجرای سامانه سردسیری که مطالعات آن هم تقریبا به اتمام رسیده، می‌تواند دوای دردها و بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی استان کرمانشاه باشد و باید حتما اجرا شود.

وی همچنین با بیان اینکه باید چاه‌های غیرمجاز بخش کشاورزی پلمب شوند، گفت: بدون تعارف باید با متخلفان برخورد شود.

وی تاکید کرد: دولت نباید اجازه بدهد احدی از کشاورزان تخلف کرده و بتواند از منابع برق و آب به طور غیرمجاز استفاده کند و شرایط برای استفاده از منابع آب و برق باید برای همه کشاورزان یکسان باشد.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه توزیع منابع آب وبرق بین کشاورزان باید عادلانه باشد، اضافه کرد: در شان وزارت نیرو نیست که اجازه بدهد تعدادی از کشاورزان متخلف انشعاب برق غیرمجاز داشته باشند.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی  در ادامه با اشاره به پیگیری  انجام شده برای پرداخت مطالبات گندمکاران کشور، گفت: با توجه به  پیگیری‌های صورت گرفته احتمالا تا قبل از ۲۰ شهریور مطالبات گندمکاران پرداخت می‌شود.

وی افزود: تاکنون مجموع مطالبات گندمکاران کشور ۲۱۵ همت بوده  که تاکنون ۱۱۰ همت آن یعنی نیمی از این مطالبات به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان کرمانشاه تاکنون نزدیک ۳۵ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده، گفت: گندمکاران استان زودتر از سایر استانها گندم تولیدی خود را تحویل مراکز خرید تضمینی گندم داده‌اند و باید مطالباتشان سریع‌تر پرداخت شود.

وی با بیان استان کرمانشاه امسال رتبه پنجم خرید تضمینی گندم را در کشور کسب کرده، گفت: کشاورزان استان سهم به سزایی در تامین امنیت غذایی کشور دارند و باید بیشتر به آنها توجه شود.

رشیدی در ادامه اشاره‌ای هم به برداشته شدن یارانه کود داشت و گفت: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده حتما باید با احتساب قیمت‌های جدید کود و در نظر گرفتن سود متعارف کشاورزان تعیین شود.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم در تعیین قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید در حق کشاورزان اجحاف شود، تاکید کرد: قیمت جهانی گندم به هیچ عنوان نباید به عنوان مبنای قیمت خرید تضمینی گندم باشد، چون تولید گندم با تامین امنیت غذایی کشور در ارتباط  است.

رشیدی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است، گفت: باید از ظرفیت‌های استان برای توسعه بخش کشاورزی استفاده حداکثری کنیم.

رشیدی با بیان اینکه امنیت غذایی اهمیت بسیاری دارد، تاکید کرد: باید به سمت صنعتی کردن کشاورزی می‌رفتیم که متاسفانه تاکنون در این زمینه خیلی موفق نبوده‌ایم که باید آن را تقویت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha