• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403060704135
  • خبرنگار : 50534

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

نگاه اسلام به زندان، نگاه اصلاح و تربیتی است 

نگاه اسلام به زندان، نگاه اصلاح و تربیتی است 

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: رفتار و منش امام علی (ع) با دشمنان خود و مجرمان مثال‌زدنی و مصداق بازر یک اصلاح و تربیت بود.  

 آیت‌الله علی خاتمی امروز (چهارشنبه هفتم شهریور ماه) در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل امور زندان‌های استان زنجان، با اشاره به اهمیت الگوگیری از کردار و منش ائمه امام علی (ع) در زمینه اصلاح و تربیت، اظهار کرد: اقدامات و همتی که در امور زندان‌ها انجام می‌شود، بایستی به کل دنیا مخابره شود تا آنانی که ادعای حقوق بشر دارند بدانند، وقتی از یک سناتور آمریکایی درباره جنایات اسرائیلی‌ها در کشتار هزاران کودک فلسطینی سوال کردند، وی این فجایع را اثبات نشده و حق اسرائیل عنوان کرد؛ اینها همان کسانی هستند که از حقوق بشر صحبت می‌کنند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به فعالیت ستاد دیه استان و روند مثبت امور زندان‌ها در حوزه اشتغال‌زایی، افزود: در سال‌های گذشته با فرهنگ‌سازی مناسب و با بهره‌گیری از ظرفیت صدا و سیمای مرکز زنجان گام‌های موثری در جلب کمک مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برداشته شده است‌. 

 وی با اشاره به فلسفه زندان در اسلام، بیان کرد: ایدئولوژی انقلاب اسلامی، تبدیل زندان‌ها به مراکز اصلاحی و تربیتی کرده است. وقتی یک نفر به زندان می‌آید این اصلاح و تربیت تنها متمرکز به آن شخص در داخل زندان نیست بلکه بعد از خروج از زندان نیز اهمیتش آشکار می‌شود.

استاندار زنجان در ادامه این جلسه گفت: سال‌های گذشته مسائل و مشکلات زندان‌ها همواره از اولویت‌های استان بوده و قطعاً در سال‌جاری نیز این همکاری و مساعدت در سطح بالاتر به انجام خواهد رسید. 

محسن افشارچی اظهار کرد: پروژه فیبر نوری زندان ابهر و انتقال زندان‌های زنجان از مهمترین اقدامات اداره‌کل امور زندان‌های استان بوده است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان نیز در این مراسم، گفت: نگاه اسلام به زندان، نگاهی اصلاح و تربیتی است.‌ 

حجت‌الاسلام و المسلمین علی فرجی‌برحق با اشاره به نقش بازدارندگی مجازات در پیشگیری از جرم، اظهار کرد: فعالیت در امور زندان‌ها فعالیتی خطیر و دشوار است‌؛ چرا که مسئولیت سنگین اصلاح و تربیت که در وهله اول بر عهده پیامبر اسلام و در اثر آموزه‌های دینی به ما منتقل شده است لذا مسئله تربیت و متمم آن اصلاح که متناسب با قوانین احکام اسلام بوده کار آسانی نیست. 

وی با اشاره به سیاست‌های قوه قضایه بر حسب سند تحول، افزود: استقرار نظام‌های جدید تربیتی، سلامت، فرهنگی و اجتماعی سند تحول مورد تاکید و جز وظایف مسئولان زندان‌ها است. 

او با اشاره به توسعه نظام اشتغال؛ حرفه‌آموزی و بازاریابی، اظهار کرد: با همت امور زندان‌های استان زنجان در این‌باره اتفافات خوبی رقم خورده است‌. 

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه ارتقاء مراقبت پس از خروج محکومان در سند تحول لحاظ شده است، بیان کرد: همت و تلاش مدیریت و کارکنان زندان‌های زنجان برنامه‌های اصلاحی و تربیتی بسیار مطلوبی در زندان‌های استان در حال اجرا بوده که این برنامه‌ها در راستای بازگشت آبرومندانه زندانیان به جامعه صورت می‌گیرد و شایسته تقدیر است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha