• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060704114
  • خبرنگار : 50037

در ششمین روز از هفته دولت رقم خورد؛

افتتاح و بهره‌برداری ۴ پروژه کشاورزی، آموزشی و صنایع دستی در اسدآباد

افتتاح و بهره‌برداری ۴ پروژه کشاورزی، آموزشی و صنایع دستی در اسدآباد

ایسنا/همدان در ششمین روز از هفته دولت چهار پروژه کشاورزی، آموزشی و صنایع دستی در شهرستان اسدآباد با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان و جمعی از مسئولان این شهرستان به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

سلیمان نظری دوست فرماندار اسدآباد چهارشنبه هفتم شهریور در آیین افتتاح واحد گوشت مرغی در اراضی روستای پیفانج، اظهار کرد: ظرفیت کل این واحد ۲۴ هزار قطعه مرغ گوشتی بوده که سالیانه این طرح بر اساس چهار دوره پرورش دارای ۱۷۲ تُن گوشت و ۱۸۴ تُن کود خواهد بود.

وی مساحت مسقف این طرح را ۲۲۳۹ متر مربع و زمین محل اجرای پروژه را ۵۳۴۰ متر مربع برشمرد و تصریح کرد: برای این پروژه اعتباری افزون‌بر ۱۱۹میلیارد ریال شامل ۴۴ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی اعتبارات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ و ۷۵ میلیارد ریال از محل آورده متقاضی هزینه صرف شده است.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال سه نفر به‌صورت مستقیم در این واحد، یادآور شد: در حال حاضر تعداد ۳۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت ۶۴۱ هزار ۵۰۰۰ قطعه در شهرستان دارای فعالیت هستند ضمن اینکه پتانسیل تولید گوشت مرغ شهرستان ۴۰۲۰ تن است.

فرماندار اسدآباد در آیین افتتاح کارخانه خوراک دام در روستای ولی‌آباد این شهرستان نیز گفت: تامین مصرف داخلی، کاهش واردات، اشتغال‌زایی ،جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، بهبود وضعیت اقتصادی دامداران از جمله اهداف این طرح در حوزه کشاورزی شهرستان ‌بوده است.

نظری‌دوست میزان اعتبار و سرمایه هزینه شده برای این پروژه را توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال برشمرد و خاطر نشان کرد: این طرح برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه میزان حجم عملیات و تولید سالیانه خوراک دام این واحد ۵۰ هزار تن خواهد بود، افزود: مساحت مسقف این واحد  ۵۰۰۰ مترمربع و مساحت غیرمسقف طرح ۵۰۰۰ متر مربع است.

مدرسه ۹ کلاسه بنیاد برکت روستای وندر آباد با اعتباری افزون‌بر چهار میلیارد ریال و نیز کارگاه صنایع دستی تولید سفال سنتی لعابدار با اعتباری افزون‌بر ۵۵ میلیارد ریال با اشتغال شش نفر به‌صورت مستقیم و ۱۵ نفر غیر مستقیم از دیگر پروژه‌هایی بود که در ششمین روز از هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha